Thursday, September 9, 2010

Βασίλης Χριστοδούλου: Αφησε κληρονομιά 120.000 γελοιογραφίες

Αφησε κληρονομιά 120.000 γελοιογραφίες
  • Εφυγε από τη ζωή ο σκιτσογράφος που διεκδικεί ίσως το παγκόσμιο ρεκόρ παραγωγικότητας, αφού υπολογίζεται ότι οι γελοιογραφίες του ξεπερνούν τις 120 χιλιάδες, ο Βασίλης Χριστοδούλου. Ηταν 93 ετών.

Δημοσιεύοντας την πρώτη του γελοιογραφία στην εφημερίδα «Ηχώ της Ελλάδας», το 1936, σε ηλικία μόλις 19 χρόνων, ο Χριστοδούλου εργάστηκε για περισσότερα από πενήντα χρόνια στις εφημερίδες «Εφημερίς των Ελλήνων», «Αθηναϊκή», «Προοδευτικός Φιλελεύθερος», «Η Βραδυνή» (για περίπου 22 χρόνια), «Η Μεσημβρινή» κ.ά. Επίσης, συνεργάστηκε στα περιοδικά «Θησαυρός», «Πάνθεον», «Εικόνες», «Ρομάντζο», «Παγκόσμιος Τύπος», «Σαββατοκύριακο», «Πρώτο» και σε διάφορα άλλα έντυπα. 

Εχει λάβει μέρος σχεδόν σε όλες τις μεταπολεμικές εκθέσεις γελοιογραφίας και σκίτσου, ήταν το αρχαιότερο μέλος της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων, ενώ έχει βραβευθεί και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με τον Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος. 

Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Χριστοδούλου έλεγε: «Το χιούμορ δεν παλιώνει. Αν σε κάνω εγώ εσένα σήμερα που είμαι 150 χρονών και χαμογελάσεις, σε έχω κερδίσει. Είμαι μαζί σου. ‘Η είσαι εσύ μαζί μου. Το αστείο είναι αστείο».

No comments: