Ο Μαρσέλ Ντισάν υπήρξε πρωτεργάτης του ντανταϊσμού και προφήτης της 
εννοιολογικής τέχνης. Hταν επίσης εκείνος που έδωσε στο καθημερινό 
αντικείμενο τη λάμψη της καλλιτεχνικής δημιουργίας με τα readymades 
(εμβληματικό έργο-χειρονομία, ο ουρητήρας με τίτλο «Η πηγή»). Ωστόσο, 
πριν απ’ όλα αυτά, ο Ντισάν (1887-1968) είχε μαθητεύσει στη ζωγραφική, 
προσπαθώντας να εκφραστεί με τη δική του γλώσσα στον καμβά. Δεν άργησε 
όμως να καταλάβει ότι η βασίλισσα των εικαστικών τεχνών δεν ικανοποιούσε
 τις δημιουργικές ανάγκες του, για να κερδίσει στη συνέχεια τον τίτλο 
του «δολοφόνου της ζωγραφικής». Η έκθεση «Marcel Duchamp. La peinture, 
meme», στο παρισινό Μουσείο Πομπιντού, εστιάζει στη σχέση του Ντισάν με 
τη ζωγραφική: Παρουσιάζει πρώιμους πίνακές του, 
αλλά και πολύ μεταγενέστερα έργα (ανάμεσά τους ένα που ολοκληρώθηκε το 
1966), αποδεικνύοντας ότι ο ανατρεπτικός καλλιτέχνης ποτέ δεν 
απομακρύνθηκε οριστικά από τη ζωγραφική. [Αγγελική Στουπάκη, <Ματιές στον κόσμο>, Η Καθημερινή, 5/10/2014] 

 
No comments:
Post a Comment