- Το νέον «φώτισε» την Μπιενάλε της Βενετίας
Το κοινό φάνηκε ότι είχε δείξει την προτίμησή του πολύ προτού η επιτροπή ανακοινώσει πού θα έδινε το Χρυσό Λιοντάρι για την καλύτερη εθνική συμμετοχή στην 53η Μπιενάλε της Βενετίας: από την πρώτη κιόλας ημέρα που η διεθνής συνάντηση των καλλιτεχνών άνοιξε τις πύλες της, οι ουρές που σχηματίζονταν έξω από το αμερικανικό περίπτερο ήταν οι πιο μακροσκελείς. Πόλος έλξης, το ηχηρό όνομα του Μπρους Νάουμαν . Στο εξωτερικό του αρχαιοπρεπούς περιπτέρου αναβόσβηναν με φώτα νέον- η δημοφιλής τεχνική του- λέξεις που αντιπροσώπευαν τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα. Οσο για το εσωτερικό, η έκθεση είχε τη μορφή μιας σύντομης πλην όμως κατατοπιστικής αναδρομικής, για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Σήμα κατατεθέν του Νάουμαν, τα κέρινα γλυπτά χεριών και κεφαλιών που κυριαρχούσαν και σε αυτή την παρουσίαση. Οι πιο υποψιασμένοι έσπευσαν να σχολιάσουν ότι η βράβευσή του ήταν φως φανάρι, καθώς είχε ήδη προγραμματιστεί να παρουσιαστεί δουλειά του καλλιτέχνη και σε δύο πανεπιστήμια της Βενετίαςεκτός από την κεντρική εκπροσώπησή του στα περίφημα Giardini της Μπιενάλε.
Ο Χρυσός Λέοντας για τον καλύτερο καλλιτέχνη της διοργάνωσης  απονεμήθηκε στον Γερμανό Τομπάιας Ρεμπέργκερ, ο οποίος στο πλαίσιο της έκθεσης «Δημιουργώντας κόσμους» κατόρθωσε να μετατρέψει την καφετέρια του Ρalazzo delle Εsposizioni σε έναν δαιδαλώδη και πανέμορφο κόσμο με κύρια υλικά τα κίτρινα και πορτοκαλί φώτα από νέον. Οσο για το Ασημένιο Λιοντάρι, που απονέμεται στον περισσότερο υποσχόμενο καλλιτέχνη, δόθηκε στη Νάταλι Τζέργκμπεργκ  για τον αλλόκοτο «Κήπο της  Εδέμ» που δημιούργησε. Η ιέρεια  της σύγχρονης τέχνης Μαρίνα  Αμπράμοβιτς προσυπέγραψε άλλωστε:  «Είναι ένα από τα ωραιότερα έργα που έχω δει ποτέ στη ζωή  μου». Τέλος, Χρυσοί Λέοντες για τη  συνολική προσφορά τους στην τέχνη απονεμήθηκαν στη Γιόκο Ονο  και στον Τζον Μπαλντεσάρι.  
 
No comments:
Post a Comment