Saturday, July 7, 2007

Ο Marc Chagall και τα όνειρά του

«Κάτι θα είχε λείψει στη ζωή μου εάν, εκτός από το πάθος μου για το χρώμα, δεν ήμουν αναμεμιγμένος με τη χάραξη ή τη λιθογραφία… Κάθε φορά που κρατούσα μια λιθογραφική ή χαλκογραφική πέτρα στο χέρι μου νόμιζα ότι άγγιζα ένα φυλακτό. Είχα την αίσθηση πως θα μπορούσα μέσα σ’ αυτό να βάλω όλες τις χαρές και τις λύπες μου..... Όλα όσα πέρασαν από τη ζωή μου κατά τη διάρκειά της, γεννήσεις, θάνατοι, γάμοι, λουλούδια, ζώα, πουλιά, οι φτωχοί εργαζόμενοι, οι γονείς μου, εραστές της νύχτας, οι βιβλικοί προφήτες, στο δρόμο, στο σπίτι, στο ναό και στον ουρανό. Και όσο μεγάλωνα, η τραγωδία της ζωής μέσα μας και γύρω μας»

O Μαρκ Σαγκάλ [Marc Chagall] που γεννήθηκε στις 7 Ιουλίου 1887 και πέθανε στις 28 Μαρτίου 1985, ήταν Γάλλος ζωγράφος, ρωσοεβραϊκής καταγωγής και γεννήθηκε στη Λευκορωσία όταν αυτή αποτελούσε κομμάτι της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης.

Θεωρείται από τους μεγαλύτερους ζωγράφους του εικοστού αιώνα, και συνδέθηκε με τα σύγχρονα κινήματα. Τα ονειρικά στοιχεία και τα χρώματα κυριάρχησαν στη ζωγραφική του. Μαζί με τον Πικάσο, ήσαν οι μόνοι καλλιτέχνες που ενόσω ζούσαν παρουσιάστηκαν έργα τους στο Μουσείο του Λούβρου.

2 comments:

Antoine said...

Σαγκάλ, Σαγκάλ... ένας ζωγράφος τον οποίο με έκανε μια καθηγήτριά μου να τον γνωρίσω και να τον αγαπήσω.

Μόνο εγώ το πιστεύω ή όντως οι ζωγραφικές του συνθέσεις έχουν βγει από το όνειρο και τα παραμύθια;

Νίκος Λαγκαδινός said...

Antoine, εδώ το αισθητήριό σου είναι αλάνθαστο. Πρόκειται για έναν μεγάλο καλλιτέχνη. Δεν μπορώ να ξέρω αν τα έργα του "έχουν βγει από το όνειρο και τα παραμύθια", όπως γράφεις, αλλά σίγουρα αγγίζουν την ψυχή μας.