Friday, September 19, 2008

Βιντεο-τέχνη του Βιόλα στην Ελευσίνα


Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για δεύτερη χρονιά αποκεντρώνει τις δραστηριότητές του

Τι κι αν το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παραμένει ουσιαστικά άστεγο και φιλοξενούμενο από 'δώ και από κει (στις 30 Σεπτεμβρίου εγκαινιάζεται η θητεία του στό Ωδείο Αθηνών). Δεν το βάζει κάτω. Στο πλαίσιο της εκθεσιακής πολιτικής του, με στόχο «την ουσιαστική επαφή και εξοικείωση του κοινού με τις νέες πειραματικές μορφές και αναζητήσεις της σύγχρονης τέχνης», εγκαινιάζει σήμερα έκθεση με έργα τού Μπιλ Βιόλα.

Από το έργο του Μπιλ Βιόλα «Δεν ξέρω τι είναι αυτό με το οποίο μοιάζω» (1986)
Η έκθεση των βίντεο ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους στην ιστορία της βιντεο-τέχνης πραγματοποιείται στο Πολιτιστικό Κέντρο του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Ελευσίνας «Λ. Κανελλόπουλος» (Δραγούμη 37, Ελευσίνα). Ειδικά για τη διοργάνωση τα δωμάτια του Πολιτιστικού Κέντρου θα μετατραπούν σε αίθουσες προβολής, όπου το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να δει οκτώ αντιπροσωπευτικά έργα του Βιόλα από τις συλλογές του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Το «The Reflecting Pool» (Η αντανάκλαση της λιμνούλας, 1977-79 ), το «Moonblood» (Αίμα της Σελήνης, 1977-79 ), το «Silent Life» (Σιωπηλή Ζωή,1979 ), το «Ancient of Days» (1979-81) και «Vegetable Memory» (Φυτική Μνήμη, 1978-80), καθώς και τα «Hatsu Yume» (Πρώτο όνειρο, 1981), «Ι Do Not Know What It Is Ι Am Like» (Δεν ξέρω τι είναι αυτό με το οποίο μοιάζω, 1986) και, τέλος, το «The Passing» (Το πέρασμα, 1991).

Τα συγκεκριμένα έργα καλύπτουν την περίοδο από τα τέλη της δεκαετίας του '70 ώς τις αρχές της δεκαετίας του '90 και επιτρέπουν στον θεατή να παρακολουθήσει τη διαμόρφωση της εικαστικής γλώσσας του καλλιτέχνη μέσα από τις αναζητήσεις του στις έννοιες του χρόνου και της μετάβασης. Πάντοτε με σκοπό να αντιμετωπίσει αρχετυπικούς προβληματισμούς της ανθρώπινης ύπαρξης.

*Διάρκεια ώς 12 Οκτωβρίου. Είσοδος ελεύθερη. Καθημερινά 10.00-14.00 και 17.30-22.00. Περισσότερες πληροφορίες στο τηλ.: 210- 5544325.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 19/09/2008

No comments: