Ξεκίνησε τραβώντας πορτρέτα ροκάδων για το «Rolling Stone» και πολύ πριν μπει σε γκαλερί η δουλειά της κρεμόταν στα εφηβικά δωμάτια των πιτσιρικάδων. Τώρα, χιλιόμετρα φωτογραφικού φιλμ αργότερα και λίγο καιρό μετά τη φωτογράφιση της βασίλισσας της Αγγλίας, η Ανι Λίμποβιτς εκθέτει φωτογραφίες της στη National Portrait Gallery στο Λονδίνο, σε μια έκθεση ιδιαίτερα προσωπική, που άνοιξε τις πόρτες της χθες και θα διαρκέσει ώς την 1η Φεβρουαρίου.
Η Ανι Λίμποβιτς φωτογραφίζει τον εαυτό της σε προχωρημένη εγκυμοσύνη |
Ανάμεσα στις φωτογραφίες η γυμνή και πολύ έγκυος Ντέμι Μουρ, η Γιόκο Ονο να φιλιέται με τον Λένον μισή ώρα πριν από τη δολοφονία του, ο Μπρους Σπρίνγκστιν πλάτη από το εξώφυλλο του «Born In The USA», ο Μπραντ Πιτ με λεοπαρδαλέ και καουμπόικες μπότες στο κρεβάτι, ο Τζέιμι Φοξ, ο Αλ Πατσίνο, ο Ντάνιελ Ντέι Λούις, ο Μπαρίσνικοφ, η Γούπι Γκόλντμπεργκ κατάμαυρη σε μια μπανιέρα γεμάτη γάλα («με κυνηγούσαν οι γάτες για βδομάδες» θα πει αργότερα), ο αδερφός, ο πατέρας, η μητέρα και τα παιδιά τής Λίμποβιτς. Αλλά και η σύντροφός της, συγγραφέας Σούζαν Σόντανγκ σε διάφορες φάσεις της αρρώστιας της, που το 2004 την οδήγησε στον θάνατο. Μόνο μετά από αυτόν η Λίμποβιτς μίλησε ανοιχτά για τη σχέση τους.
Η σύντροφος της Λίμποβιτς, Σούζαν Σόντανγκ, φωτογραφημένη από την ίδια λίγο πριν πεθάνει |
Η ίδια η Λίμποβιτς, που διάλεξε τις φωτογραφίες για την έκθεση στο Λονδίνο, το βλέπει, πάντως, τελείως διαφορετικά. «Δεν έχω δύο ζωές. Μία είναι η ζωή μου και τόσο οι προσωπικές φωτογραφίες μου όσο και οι επαγγελματικές είναι όλες μέρος της». Και απλώνει τις εικόνες σαν αναμνήσεις μιας βόλτας όπου το λουρί της φωτογραφικής μηχανής την έσυρε από το «Rolling Stone» μέχρι το παλάτι του Μπάκιγχαμ.
Ο Μπαρίσνικοφ χορεύει στην παραλία για χάρη του φακού τής Λίμποβιτς |
Η μαγνητοσκόπηση της φωτογράφισής της από τη Λίμποβιτς μονταρίστηκε στο κρατικό κανάλι με τρόπο που έδειχνε τη βασίλισσα να αποχωρεί εκνευρισμένη, ενώ στην πραγματικότητα προσερχόταν ζοχαδιασμένη που την έβαλαν να φορέσει τη μεγάλη της στολή με όλα τα μοναρχικά παραφερνάλια.
Η έκθεση έρχεται έξι μόλις μήνες μετά την αντίστοιχη που έγινε πάλι στη National Portrait Gallery με θέμα τις εικονογραφήσεις του «Vanity Fair». Η Σάντι Νάιρν τόνισε πως η γκαλερί διατηρεί την παράδοση που έχει στην ευφυή εμπλοκή της με τον σύγχρονο πολιτισμό, εξηγώντας πως η δουλειά της Λίμποβιτς δεν είναι απλώς φωτογραφίες διάσημων αλλά ο τρόπος που «η Λίμποβιτς θέτει ερωτήσεις για τους ανθρώπους».
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 17/10/2008
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 17/10/2008
No comments:
Post a Comment