«ΑΣΤΕΓΗ» Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Της Μαίρης Αδαμοπούλου, ΤΑ ΝΕΑ: Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2008
Ώρα μηδέν για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Μπορεί ο εργολάβος που αναδείχθηκε στον μειοδοτικό διαγωνισμό να μπήκε στο μισογκρεμισμένο εργοστάσιο Φιξ της Λεωφόρου Συγγρού το καλοκαίρι του 2007 και τα εγκαίνια να προγραμματίζονταν για το 2010, αλλά το πολύπαθο μουσείο ακόμη μία φορά βρίσκει εμπόδια. Αν και έχει καθαριστεί από τον αμίαντο τον Απρίλιο, οι εργασίες δεν έχουν προχωρήσει- αυτόπτες μάρτυρες υποστηρίζουν πως στο εσωτερικό αντιστοιχούν σε δουλειά δύο μηνών!- με αποτέλεσμα το έργο να βρίσκεται στον αέρα, παρότι τα 40 εκατ. ευρώ που απαιτούνται
Περισσότερα από 130 έργα - σχέδια, ζωγραφικές συνθέσεις, αντικείμενα και εντυπωσιακές εγκαταστάσεις- ιχνηλατούν τη διαδρομή της καλλιτέχνιδος στα 30 χρόνια της πορείας της, η οποία εστίασε στην έρευνα, τον πειραματισμό, τον στοχασμό, τον νόστο, τον μύθο και το, θάνατο. Από το πρώτο έργο που μπήκε στη συλλογή του Μουσείου το 2000 (δωρεά του γιου της, Ζάφου Ξαγοράρη)- Σκάλες και Ιστίαέως έργα καμωμένα με εφημερίδες και πλέγματα από ζελατίνες, πλεξιγκλάς και μεταλλικούς συνδετήρες.
ΙΝFΟ: Εγκαίνια για την αναδρομική της Μπίας Ντάβου και Close your eyes των Υoung-Ηae Chang Ηeavy Ιndustries απόψε στις 20.00 στο Ωδείο Αθηνών (Β. Γεωργίου 17-19 και Ρηγίλλης, τηλ. 210-9242.111). Μέχρι την 1η Μαρτίου.είναι εξασφαλισμένα. «Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια. Βρισκόμαστε εκτός χρονοδιαγράμματος», δηλώνει λακωνικά η διευθύντρια του ΕΜΣΤ, Άννα Καφέτση, και η μετατροπή του νεκρού εργοταξίου σε μουσείο προς το παρόν μοιάζει με όνειρο θερινής νυκτός. Και τα εγκαίνια, όπως όλα δείχνουν, όχι μόνο άργησαν δύο Ολυμπιάδες (χάθηκαν ήδη της Αθήνας και του Πεκίνου), αλλά με τον ρυθμό που γίνονται οι εργασίες μπορεί να αργήσουν και τρεις! Το οκτάχρονο μουσείο, παρότι άστεγο, δεν σταματά τη δράση του. Έχει βρει προσωρινή στέγη στους υπόγειους χώρους του Ωδείου Αθηνών, έχει απόψε διπλά εγκαίνια- αναδρομική της Μπίας Ντάβου, μία από τις σημαντικότερες και πρωτοποριακές δημιουργούς της δεκαετίας του ΄70, και τις εντυπωσιακές ποπ βιντεοεγκαταστάσεις του «διδύμου» από την Κορέα ΥoungΗae Chang Ηeavy Ιndustriesκαι υποδέχεται τον Μάρτιο τη μεγάλη κυρία της βίντεο αρτ, την Ιρανή Σερίν Νεσάτ με έργα της από τον κύκλο «Γυναίκες χωρίς άνδρες».
Περισσότερα από 130 έργα - σχέδια, ζωγραφικές συνθέσεις, αντικείμενα και εντυπωσιακές εγκαταστάσεις- ιχνηλατούν τη διαδρομή της καλλιτέχνιδος στα 30 χρόνια της πορείας της, η οποία εστίασε στην έρευνα, τον πειραματισμό, τον στοχασμό, τον νόστο, τον μύθο και το, θάνατο. Από το πρώτο έργο που μπήκε στη συλλογή του Μουσείου το 2000 (δωρεά του γιου της, Ζάφου Ξαγοράρη)- Σκάλες και Ιστίαέως έργα καμωμένα με εφημερίδες και πλέγματα από ζελατίνες, πλεξιγκλάς και μεταλλικούς συνδετήρες.
Ατμόσφαιρα κλαμπ
Άρωμα κλαμπ έχει το υπόγειο του Ωδείου Αθηνών, όπου το κορεάτικο «δίδυμο» Υoung-Ηae Chang Ηeavy Ιndustries (εγκαινίασε το Νew Μuseum της Νέας Υόρκης με εγκατάστασή του και έχει δείξει δουλειά του στην Τate Μodern) «παίζει» στους τοίχους με σπιρτόζικα κείμενα που βομβαρδίζουν τον θεατή. Ρυθμός, εναλλασσόμενες ερωτήσεις σε κεφαλαία και μουσική electro-pop καθηλώνουν, ενώ οι καλλιτέχνες απλώνουν τα ιντερνετικά τους έργα από τον υπολογιστή στον χώρο. «Πρόκειται για ψηφιακή υβριδική λογοτεχνία», επισημαίνει η διευθύντρια του ΕΜΣΤ Άννα Καφέτση, για το τρίπτυχο που θα παραμείνει στις συλλογές του μουσείου.
No comments:
Post a Comment