Η έκθεση, που συγκεντρώνει 48 κορυφαίους Ευρωπαίους καλλιτέχνες, διαρθρώνεται μέσα από τρεις βασικές ενότητες οι οποίες ανταποκρίνονται σε τρεις ιστορικές περιόδους (κινήματα) της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης: οι πρωτοπορίες των δεκαετιών 1920-1930, (Ντανταϊσμός, Σουρεαλισμός, Κυβισμός), η Άμορφη τέχνη (Art Informel) και η Λυρική αφαίρεση (Abstraction Lyrique) των δεκαετιών 1940-1950 και τρίτον οι ριζοσπαστικοί ρεαλισμοί της δεκαετίας του 1960 με βασικά κινήματα τον Nouveau Realisme και την Figuration Narrative.
Οι καλλιτέχνες, εντασσόμενοι σε διαφορετικά κινήματα, έχουν ένα τουλάχιστον σημείο σύγκλισης: υπερβαίνοντας τα δεδομένα αισθητικά στερεότυπα και τα επιβεβλημένα μορφολογικά χαρακτηριστικά του έργου τέχνης, τάσσονται υπέρ της αρχής της νεωτερικότητας.
Η έκθεση καταγράφει τις διαφορετικές τάσεις και συμπεριφορές, τις ρήξεις και τις ανατροπές των καλλιτεχνών που καθιέρωσαν τα θεμελιώδη καλλιτεχνικά κινήματα, τις πρωτοπορίες του 20ού αιώνα. Δίνεται έτσι ένα πανόραμα των εικαστικών τεχνών των αρχών του περασμένου αιώνα, σε όλη τους την ποικιλομορφία, την πνοή ανανέωσης και αμφισβήτησης που τις χαρακτήριζε.
Τα έργα της έκθεσης προέρχονται: από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του St. Etienne, το οποίο διαθέτει τη δεύτερη σε μέγεθος συλλογή στη Γαλλία (αριθμώντας 15.000 έργα), από το Κέντρο Georges Pompidou, το Μουσείο Picasso και άλλους πολιτιστικούς φορείς της Γαλλίας (FNAC, FRAC).
Στο πλαίσιο της έκθεσης υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα, για σχολικές ομάδες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, σχεδιασμένα από το ειδικευμένο προσωπικό του Ιδρύματος. Στόχος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τα διαφορετικά καλλιτεχνικά ρεύματα που σημάδεψαν την τέχνη κατά τον 19ο και 20ό αιώνα και επιπλέον η ανάπτυξη της κριτικής τους ικανότητας και των καλλιτεχνικών τους δεξιοτήτων.
Η έκθεση θα παρουσιάζεται από τις 28 Νοεμβρίου 2008 έως τις 22 Φεβρουαρίου 2009. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο, Κυριακή 10.00-18.00, Πέμπτη, Παρασκευή 10.00-22.00, Τρίτη κλειστά
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
No comments:
Post a Comment