Αντί ποσού-ρεκόρ 1.970.855 ευρώ πουλήθηκε χθες στο Λονδίνο το έργο του «Η αποβίβαση του Καραϊσκάκη στο Φάληρο»
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΟ ΒΗΜΑ, Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2008
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΟ ΒΗΜΑ, Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2008
«Η αποβίβαση του Καραϊσκάκη στο Φάληρο» του Κωνσταντίνου Βολανάκη. Πουλήθηκε κοντά στη χαμηλότερη τιμή εκτίμησής του και βρέθηκε στα χέρια διεθνούς ιδιώτη συλλέκτη, όπως αναφέρθηκε επισήμως μετά τη δημοπρασία
O Κωνσταντίνος Βολανάκης ήταν αδιαμφισβήτητα ο «πρωταγωνιστής» των φθινοπωρινών Greek Sale, αφού το τεραστίων διαστάσεων έργο του «Η αποβίβαση του Καραϊσκάκη στο Φάληρο» πουλήθηκε από τον οίκο Sotheby΄s για 1.970.855 ευρώ- κοντά στη χαμηλότερη τιμή εκτίμησής του- σημειώνοντας ωστόσο το υψηλότερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ σε δημοπρασία αφιερωμένη στην ελληνική τέχνη για οποιοδήποτε έργο τέχνης. Το έργο βρέθηκε στα χέρια διεθνούς ιδιώτη συλλέκτη, όπως αναφέρθηκε επισήμως. « Εγώ μπορώ να συμπληρώσω ότι το έργο μένει στην Ελλάδα » διευκρινίζει στο «Βήμα» ο senior director και επικεφαλής της ελληνικής τέχνης του οίκου κ. Κωνσταντίνος Φράγκος.Αρκετά απούλητα έργα και ελάχιστες τιμές να ξεπερνούν τις προβλεπόμενες εκτιμήσεις: η οικονομική κρίση όπως αποδείχθηκε «άγγιξε» την ελληνική αγορά έργων τέχνης, αλλά η δυναμική των Greek Sale είναι τέτοια ώστε και οι δύο δημοπρασίες των οίκων Sotheby΄s και Βonhams οι οποίες πραγματοποιήθηκαν χθες και προχθές, αντιστοίχως, στο Λονδίνο να σημειώσουν τζίρο 7,4 και 5,2 εκατ. ευρώ - η πρώτη βέβαια χαμηλότερη από τις αρχικές εκτιμήσεις. Εκατόν έξι lot του οίκου Sotheby΄s πουλήθηκαν και 94 έμειναν απούλητα, μεταξύ αυτών το «Γυναίκες ετοιμάζουν γλυκό τριαντάφυλλο στα Μέγαρα» του Θεόδωρου Ράλλη που είχε τιμή εκτίμησης 755.000-
1.000.000 ευρώ. Αντιθέτως, το έργο του Ράλλη «Μαριονέτες στο Χαρέμι» ήταν το δεύτερο ακριβότερο κομμάτι της δημοπρασίας πετυχαίνοντας το ποσό των 589.389 ευρώ- εντός της αρχικής της εκτίμησης 505.000- 755.000 ευρώ. Κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας του οίκου Sotheby΄s σημειώθηκαν 14 νέα ρεκόρ καλλιτεχνών.
- Γαλάνης στη συλλογή Αγγελάκου
Στη δημοπρασία του οίκου Βohnams περίπου το 30% από τα 169 έργα που δημοπρατήθηκαν έμεινε απούλητο. Κορυφαίο έργο της αναδείχθηκε το μουσειακό «Η οικογένεια του καλλιτέχνη» του Δημητρίου Γαλάνη, αφού πουλήθηκε στην τιμή των 343.000 ευρώ (τιμή εκτίμησης 250.000- 380.000 ευρώ). Ο πίνακας αγοράστηκε από τον Ευάγγελο Αγγελάκο για να ενταχθεί στην ιδιωτική του συλλογή.
Απογοήτευση προήλθε από ένα αντικείμενο που δεν ήταν έργο τέχνης. Η περίφημη Rolls Royce Silver Shadow Wheelbase Limousine που συνδέθηκε με τις μετακινήσεις του Κωνσταντίνου Καραμανλή του πρεσβύτερου από το 1975 ως το 1981 (τιμή εκτίμησης 122.740- 184.120 ευρώ) έμεινε απούλητη.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυρίας Τερψιχόρης Αγγελοπούλου της εταιρείας Αrt Εxpertise που αντιπροσωπεύει τον οίκο στην Ελλάδα, υποψήφιος αγοραστής του αυτοκινήτου που βρισκόταν μέσα στην αίθουσα της δημοπρασίας έφτασε την τιμή του στις 120.290 ευρώ, αλλά η συμφωνία που είχε υπογραφεί με τον ιδιοκτήτη της Rolls Royce ήταν να μην πουληθεί σε τιμή χαμηλότερη από τα 122.740 ευρώ.
« Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης όπως αυτή που διανύουμε, η αγορά ενός έργου τέχνης μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική μορφή επένδυσης, ενώ ένα αυτοκίνητο- που μπορεί να βρίσκεται σε χρήση- όπως αποδεικνύεται δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία » είναι η εξήγηση της κυρίας Αγγελοπούλου.
Απογοήτευση προήλθε από ένα αντικείμενο που δεν ήταν έργο τέχνης. Η περίφημη Rolls Royce Silver Shadow Wheelbase Limousine που συνδέθηκε με τις μετακινήσεις του Κωνσταντίνου Καραμανλή του πρεσβύτερου από το 1975 ως το 1981 (τιμή εκτίμησης 122.740- 184.120 ευρώ) έμεινε απούλητη.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυρίας Τερψιχόρης Αγγελοπούλου της εταιρείας Αrt Εxpertise που αντιπροσωπεύει τον οίκο στην Ελλάδα, υποψήφιος αγοραστής του αυτοκινήτου που βρισκόταν μέσα στην αίθουσα της δημοπρασίας έφτασε την τιμή του στις 120.290 ευρώ, αλλά η συμφωνία που είχε υπογραφεί με τον ιδιοκτήτη της Rolls Royce ήταν να μην πουληθεί σε τιμή χαμηλότερη από τα 122.740 ευρώ.
« Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης όπως αυτή που διανύουμε, η αγορά ενός έργου τέχνης μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική μορφή επένδυσης, ενώ ένα αυτοκίνητο- που μπορεί να βρίσκεται σε χρήση- όπως αποδεικνύεται δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία » είναι η εξήγηση της κυρίας Αγγελοπούλου.
No comments:
Post a Comment