«Η καλή τέχνη δεν είναι και πανάκριβη»
- Καλό έργο τέχνης δεν σημαίνει ακριβό, κόντρα στο «ψώνιο του Έλληνα» και στις υψηλές σε σχέση με την Ευρώπη τιμές των έργων τέχνης
«Στην Ελλάδα φοβόμαστε να χρησιμοποιήσουμε τη λέξη "φθηνό" για τις επιλογές μας. Προτιμούμε να αγοράσουμε μια καρέκλα προς 5.000 ευρώ, ενώ δυο στενά πιο κάτω τη βρίσκουμε με 500. Μας τρομάζει το καλάθι. Έχουμε το ψώνιο ότι το ακριβό είναι και καλό. Το φτηνό δεν ορίζει τα υλικά, αλλά τη δυνατότητα που δίνει στο ευρύ κοινό να αγοράσει έργα τέχνης. Δεν πρόκειται για υπόλοιπα, αλλά για έργα που φτιάχτηκαν ειδικά για την έκθεση» λέει στα «ΝΕΑ» ο Γιώργος Γεωργακόπουλος, καλλιτέχνης και εκ των εμπνευστών της Cheap Αrt.
«Απόδειξη αυτού είναι άλλωστε το γεγονός ότι τα έργα πωλούνται προς 70 ευρώ μόνο τις ημέρες της έκθεσης. Μετά τα ίδια έργα διατίθενται προς 150 και 200 ευρώ» εξηγεί η Αγγελική Αντωνοπούλου της a. antonopoulou. art που φιλοξενεί κάθε χρόνο τα μισά έργα της Cheap Αrt.
- Η καλή τέχνη δεν είναι απαραιτήτως και ακριβή;
- Γιατί να αγοράσει κάποιος ένα πανάκριβο έργο από την γκαλερί όταν γνωρίζει πως μπορεί να αποκτήσει ένα επίσης αυθεντικό με 70 ευρώ;
«Μην ξεχνάμε επίσης ότι στην Cheap Αrt δεν πωλούνται έργα μεγάλων διαστάσεων. Για να διακοσμήσει κάποιος το σαλόνι του πρέπει να αγοράσει πέντε και έξι έργα», προσθέτει η Αγγελική Αντωνοπούλου.
- Οι χαμηλές τιμές κάνουν καλό στην αγορά;
ΙΝFΟ
Cheap Αrt (Θεμιστοκλέους και Α. Μεταξά 25, τηλ. 210-3817.517) και a. antonopoulou. art (Αριστοφάνους 20, 4ος, τηλ. 210-32149.94) από 2 έως 23 Δεκεμβρίου. Ίντερνετ: http://www. cheapart.gr. Εγκαίνια επετειακών εκδηλώσεων απόψε στο Τhe Αrt Foundation (Νορμανού 5) με αρχειακό υλικό.
Πρωτιά από Έλληνες στη Γερμανία
Την αρχή έκανε στις 13 Δεκεμβρίου του 1986 μια παρέα από δέκα φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών στο Μπραουνσβάικ της Γερμανίας. Μάζεψαν σε ένα ατελιέ τα έργα που δεν είχαν καταφέρει να πουλήσουν και τα αντάλλαξαν. Όσοι πάλι αρνήθηκαν να τα ανταλλάξουν, τα πούλησαν έναντι 30, 50 ή 100 μάρκων. «Η ιδέα συνεχίστηκε και τις επόμενες χρονιές, ενώ η παρέα ολοένα και μεγάλωνε», θυμάται ο Γιώργος Γεωργακόπουλος, μέλος εκείνης της παρέας. Το εγχείρημα δε μεταφέρθηκε στην γκαλερί που ίδρυσαν τέσσερις από τους φίλους στο Αμβούργο (1991-1994). «Για πρώτη φορά ο όρος Cheap Αrt χρησιμοποιήθηκε στην Αθήνα το 1995, όταν διαθέσαμε το ατελιέ μας- τον χώρο όπου και σήμερα φιλοξενείται η διοργάνωση, στα Εξάρχεια- για την πρώτη πιλοτική έκθεση. Ο στόχος μας εδώ ήταν να ανοίξουμε τις πόρτες στο ευρύ κοινό».
- Σε αριθμούς
15 χρόνια διοργανώνεται η Cheap Αrt
400 καλλιτέχνες (φέτος 150)
30.000 έργα σε 15 χρόνια
4.500- 5.000 επισκέπτες ετησίως
700- 800 οι αγοραστές ανά έτος
2.000 έργα διατίθενται κάθε χρόνο
2,5 έργα αντιστοιχούν σε κάθε αγοραστή
80%των έργων πωλείται ετησίως
Της Μαίρης Αδαμοπούλου, ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009
No comments:
Post a Comment