Εξώφυλλα του θεατρικού περιοδικού "ΔΡΩΜΕΝΑ", δημιουργήματα του Βαγγέλη Κασσαβέτη
Το μοναδικό γραφιστικό γραφείο της περιφέρειας που έχει βραβευτεί με ΕΒΓΕ δύο διαφορετικές χρονιές
- Του Δημητρη Ρηγοπουλου, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 08/05/2010
Εδώ και λίγες εβδομάδες, η Τρίπολη φουσκώνει από υπερηφάνεια. Το γραφείο του Ευάγγελου Κασσαβέτη έγινε το πρώτο δημιουργικό γραφείο εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που βραβεύεται με δύο Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης την ίδια χρονιά. Ταυτοχρόνως, είναι το μοναδικό δημιουργικό γραφείο της ελληνικής περιφέρειας που έχει βραβευτεί με ΕΒΓΕ δύο διαφορετικές χρονιές (2004 και 2010).
Τα ΕΒΓΕ είναι η κορυφαία εκδήλωση του graphic design στην Ελλάδα και τα βραβεία μοιράζονται συνήθως οι δύο μεγάλες μας πόλεις. Η ηχηρή «παρεμβολή» της Τρίπολης οφείλεται στο ταλέντο και τον επαγγελματισμό του κ. Κασσαβέτη και των συνεργατών του. Η επιλογή του να παραμείνει στην πόλη που γεννήθηκε και μεγάλωσε, επιβραβεύεται πολλαπλώς, αποδεικνύοντας ότι ο έπαινος του 2004 (στην κατηγορία Κατάλογος Εστιατορίου για το μενού «Καπάκι στο Καπάκι») μόνο τυχαίος δεν ήταν. Η επιτυχία μεγεθύνεται από το γεγονός ότι ο κ. Κασσαβέτης είναι αυτοδίδακτος δημιουργός. Εχει δύο πανεπιστημιακά πτυχία στο ενεργητικό του, αλλά κανένα δεν έχει σχέση με τη γραφιστική. Σήμερα διευθύνει το δημιουργικό γραφείο που ίδρυσε το 1991.
«Η απόφασή μου να δουλέψω στην Τρίπολη ήταν μια επιλογή καθημερινότητας. Ηθελα ένα είδος καθημερινότητας που δεν θα μπορούσα να έχω στην Αθήνα». Και σε μια εποχή που τα δημιουργικά γραφεία τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στη Θεσσαλονίκη ήταν ελάχιστα. «Εμεινα για την ευκολία που έχει η ζωή στην Τρίπολη στη διάρκεια της ημέρας, αλλά οι νύχτες είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά δεν μετάνιωσα ποτέ για την επιλογή μου».
Επαγγελματικά η απόφαση είχε μεγάλες δόσεις ρίσκου. «Στην Τρίπολη απουσιάζουν οι μεγάλοι πελάτες, τα μεγάλα project. Είναι μεγέθη που δεν σου επιτρέπουν μεγάλους προϋπολογισμούς, το κοινό είναι περιορισμένο και κάποιες φορές έχεις την παράξενη αίσθηση ότι “καις” μεγάλες ιδέες για μικρά ζητήματα. Αν υποθέσουμε φυσικά ότι έχεις τις μεγάλες ιδέες».
Αλλά ο κ. Κασσαβέτης δεν δουλεύει μόνο με την Τρίπολη. Το Διαδίκτυο έχει διευκολύνει αφάνταστα τη (γραφιστική) εργασία εξ αποστάσεως. Το πελατολόγιο από την Αθήνα αντιπροσωπεύει ένα 30% του κύκλου εργασιών του γραφείου που σε τζίρο μεταφράζεται στο καθόλου αμελητέο 60%. «Ενα άλλο ζήτημα στην περιφέρεια είναι η δυσκολία να περάσεις πιο πρωτοποριακές ιδέες σε μικρούς πελάτες».
Αλλά ευτυχώς κι εδώ οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν λείπουν. Χάρη στην παρουσία σημαντικών οινοπαραγωγικών μονάδων στην ευρύτερη περιοχή της Αρκαδίας, το γραφείο τού κ. Κασσαβέτη εξειδικεύθηκε, ανάμεσα σε άλλα, στην οινική συσκευασία, ένας τομέας που έκανε το όνομα του γραφείου να ταξιδέψει πολύ μακριά από την Τρίπολη.
Για το αύριο της ελληνικής γραφιστικής είναι πολύ αισιόδοξος. «Διάγουμε μια περίοδο εφηβικής ανησυχίας και αδεξιότητας, με όλα τα προβλήματα που μπορεί να έχει μια τέτοια περίοδος. Τα καλύτερα είναι μπροστά μας».
No comments:
Post a Comment