Τη δική της οπτική για τη σύγχρονη γλυπτική μας αποκαλύπτει στις «Συστοιχίες» η Μαρία Βλαντή. Η έκθεσή της, που συνεχίζεται μέχρι τις 7 Μαρτίου στην Αίθουσα Τέχνης «Μέδουσα», περιλαμβάνει γλυπτά, μεγάλου κυρίως μεγέθους, φτιαγμένα από πηλό, σε ανοιχτόχρωμους ή σκούρους χρωματισμούς. Αλλα σε οριζόντια ή κάθετη διάταξη κι άλλα ξαπλωμένα στο έδαφος, τα σπονδυλωτά αυτά γλυπτά χαρακτηρίζονται από τις έντονες χαράξεις στο κοίλο ή προεξέχον τμήμα τους. Οι χαράξεις αυτές, «σήμα κατατεθέν» της Βλαντή, δημιουργούν την εντύπωση ενός «ξεφλουδίσματος» της ύλης και ταυτόχρονα την εντύπωση ενός χωρίσματος ή σκισίματος που διαιρεί τα γλυπτά σε δύο ή περισσότερα μέρη.
Η Μαρία Βλαντή, που εκτός από πτυχίο κεραμικής στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, το 1976 ολοκλήρωσε τις σπουδές της και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης. Στο ενεργητικό της έχει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Οπως σημειώνει στον κατάλογο της έκθεσης ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης Γιάννης Κολοκοτρώνης, «οι συνθέσεις της αναφέρονται στη σχέση αρσενικού-θηλυκού, επιφάνειας-βάθους, κενού-πλήρους, επιφάνειας-χώρου (...). Οσο παράδοξος και αντιφατικός να ηχεί ο όρος "κεραμική γλυπτική" -αφού στη γλυπτική αφαιρείς το σκληρό υλικό, ενώ στην πλαστική πλάθεις τον μαλακό πηλό- η καλλιτέχνις γεφυρώνει τις δύο ανόμοιες τεχνικές σε ένα πρωτότυπο αποτέλεσμα».
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ / 7 - 08/02/2009
No comments:
Post a Comment