- Το νέον «φώτισε» την Μπιενάλε της Βενετίας
Καλύτερος καλλιτέχνης αναδείχθηκε ο Γερμανός Τομπάιας Ρεμπέργκερ, ο οποίος κατόρθωσε να μετατρέψει την καφετέρια του Ρalazzo delle Εsposizioni σε έναν δαιδαλώδη και πανέμορφο κόσμο, με κύρια υλικά τα κίτρινα και πορτοκαλί φώτα από νέον (ΑΡ/ΑLΒΕRΤΟ ΡΕLLΑSCΗΙΑR)
Το κοινό φάνηκε ότι είχε δείξει την προτίμησή του πολύ προτού η επιτροπή ανακοινώσει πού θα έδινε το Χρυσό Λιοντάρι για την καλύτερη εθνική συμμετοχή στην 53η Μπιενάλε της Βενετίας: από την πρώτη κιόλας ημέρα που η διεθνής συνάντηση των καλλιτεχνών άνοιξε τις πύλες της, οι ουρές που σχηματίζονταν έξω από το αμερικανικό περίπτερο ήταν οι πιο μακροσκελείς. Πόλος έλξης, το ηχηρό όνομα του Μπρους Νάουμαν . Στο εξωτερικό του αρχαιοπρεπούς περιπτέρου αναβόσβηναν με φώτα νέον- η δημοφιλής τεχνική του- λέξεις που αντιπροσώπευαν τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα. Οσο για το εσωτερικό, η έκθεση είχε τη μορφή μιας σύντομης πλην όμως κατατοπιστικής αναδρομικής, για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Σήμα κατατεθέν του Νάουμαν, τα κέρινα γλυπτά χεριών και κεφαλιών που κυριαρχούσαν και σε αυτή την παρουσίαση. Οι πιο υποψιασμένοι έσπευσαν να σχολιάσουν ότι η βράβευσή του ήταν φως φανάρι, καθώς είχε ήδη προγραμματιστεί να παρουσιαστεί δουλειά του καλλιτέχνη και σε δύο πανεπιστήμια της Βενετίαςεκτός από την κεντρική εκπροσώπησή του στα περίφημα Giardini της Μπιενάλε.
Ο Χρυσός Λέοντας για τον καλύτερο καλλιτέχνη της διοργάνωσης απονεμήθηκε στον Γερμανό Τομπάιας Ρεμπέργκερ, ο οποίος στο πλαίσιο της έκθεσης «Δημιουργώντας κόσμους» κατόρθωσε να μετατρέψει την καφετέρια του Ρalazzo delle Εsposizioni σε έναν δαιδαλώδη και πανέμορφο κόσμο με κύρια υλικά τα κίτρινα και πορτοκαλί φώτα από νέον. Οσο για το Ασημένιο Λιοντάρι, που απονέμεται στον περισσότερο υποσχόμενο καλλιτέχνη, δόθηκε στη Νάταλι Τζέργκμπεργκ για τον αλλόκοτο «Κήπο της Εδέμ» που δημιούργησε. Η ιέρεια της σύγχρονης τέχνης Μαρίνα Αμπράμοβιτς προσυπέγραψε άλλωστε: «Είναι ένα από τα ωραιότερα έργα που έχω δει ποτέ στη ζωή μου». Τέλος, Χρυσοί Λέοντες για τη συνολική προσφορά τους στην τέχνη απονεμήθηκαν στη Γιόκο Ονο και στον Τζον Μπαλντεσάρι.
Ο αμερικανός καλλιτέχνης Μπρους Νάουμαν (αριστερά) δέχεται τα συγχαρητήρια του προέδρου της 53ης Μπιενάλε της Βενετίας Πάολο Μπαράτα, αμέσως μετά τη βράβευσή του με τον Χρυσό Λέοντα(ΕΡΑ/ΑΝDRΕΑ ΜΕRΟLΑ) - Η γνωστή και μη εξαιρετέα Γιόκο Ονο χαίρεται δεόντως για τον ειδικό Χρυσό Λέοντα που της απονεμήθηκε ως επιβράβευση για τη συνολική προσφορά της στις τέχνες (ΑΡ/ΑLΒΕRΤΟ ΡΕLLΑSCΗΙΑR)
Κ αι αν ακόμη η εφετινή Μπιενάλε απεδείχθη αμερικανική υπόθεση, στο ελληνικό περίπτερο δεν έλειψαν οι συνήθεις γκρίνιες από ορισμένους επισκέπτες που κατέφθασαν από τη χώρα μας με στόχο να κρίνουν μάλλον την εφετινή επιλογή παρά το αποτέλεσμα. «Μας έπιασαν αμερικανάκια οι Αμερικανοί», ακούστηκε από ιδιοκτήτη αθηναϊκής γκαλερί, ο οποίος είχε ενστάσεις σχετικά με την επιλογή του αμερικανοτραφούς Λουκά Σαμαρά και του αμερικανού επιμελητή του Μάθιου Χιγκς. Το σημαντικό σε τόσο σπουδαίες διοργανώσεις είναι να μη χάνουμε το δάσος στο όνομα ενός και μόνο δέντρου. Πικραμένοι της υπόθεσης οι Ρώσοι, οι οποίοι διέθεταν ένα από τα κατά κοινή ομολογία πιο εντυπωσιακά περίπτερα από άποψη συμμετοχών, με τρεις πολύ αξιόλογους καλλιτέχνες. Οπως όλα έδειξαν, η σύγχρονη τέχνη βρίσκεται πολύ ψηλά στο διεθνές χρηματιστήριο και οι τιμές στις οποίες έχουν πουληθεί ήδη κάποια έργα που συμμετείχαν αποτελούν σκάνδαλο, αν αναλογιστούμε την οικονομική κρίση που μαστίζει τον πλανήτη. [ΑΣΤΕΡΟΠΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009]
No comments:
Post a Comment