Σαν επιχειρηματίας που είναι ο Φρανσουά Πινό φαίνεται ότι αρέσκεται στον ανταγωνισμό και στις αναμετρήσεις. Ετσι προ ετών, όταν το γαλλικό δημόσιο του έφερε προσκόμματα στην επιθυμία του να ιδρύσει κέντρο σύγχρονης τέχνης στην πατρίδα του, αυτός πήρε τα παιχνίδια του και έφυγε. Μόνο που τα παιχνίδια αυτά ήταν ανεκτίμητος θησαυρός: μία από τις καταπληκτικότερες συλλογές έργων σύγχρονης τέχνης στον κόσμο. Ο γάλλος πολυεκατομμυριούχος την εγκατέστησε στο Ρalazzo Grassi αλλά το περικαλλές βενετσιάνικο μέγαρο δεν του αρκούσε. Ετσι ο Πινό έβαλε στο μάτι ένα άλλο ξεχωριστό σημείο της πόλης των δόγηδων, την Ρunta della Dogana, το παλιό Τελωνείο, σε μια μύτη στεριάς (φωτογραφία) ανάμεσα στο Μεγάλο Κανάλι και στο Κανάλι της Τζιουντέκα. Το Τελωνείο διεκδικούσε και το Ιδρυμα Γκουγκενχάιμ για ανάλογο σκοπό. Ο Πινό νίκησε και σε αυτή την αναμέτρηση και ανέθεσε στον διάσημο ιάπωνα αρχιτέκτονα Ταντάο Αντο, τον «βιρτουόζο του μπετόν αρμέ», να μεταμορφώσει το εσωτερικό του κτιρίου του 17ου αιώνα σε χώρο κατάλληλο για να στεγάσει ένα ακόμη μέρος της περίφημης συλλογής. Μέσα σε λίγους μήνες, και με κόστος 30 εκατομμύρια ευρώ, το έργο ήταν έτοιμο και ήδη προ ημερών στο νέο Μουσείο Πινό της πρώην Γαληνοτάτης Δημοκρατίας εγκαινιάστηκε έκθεση (που θα διαρκέσει έναν χρόνο) με έργα όλων των μεγάλων ονομάτων των σύγχρονων καλλιτεχνικών αναζητήσεων, χέρι χέρι με την 53η Μπιενάλε της Βενετίας. [ARS... BREVIS, της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΖΕΝΑΚΟΥ, Κυριακή 14 Ιουνίου 2009]
Sunday, June 14, 2009
ΒΕΝΕΤΙΑ. ΤΕΧΝΗ ΣΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment