- Το Greek Sale θα γίνει στις 22 Νοεμβρίου
Δύο αριστουργήματα του 19ου αιώνα θα παρουσιαστούν στο ερχόμενο Greek Sale του οίκου Sotheby's, που πραγματοποιείται τη Δευτέρα 22 Νοεμβρίου στην έδρα του οίκου στο Λονδίνο. Πρόκειται για έργα του Θεόδωρου Ράλλη και του Νικόλαου Γύζη.
Στη δημοπρασία παρουσιάζεται ο πίνακας Μεγάλη Παρασκευή, Ελλάδα (Le Vendredi-Saint, Grece) του Θεόδωρου Ράλλη, που αγοράστηκε στο Παρίσι το 1935 από τον παππού του σημερινού ιδιοκτήτη.
Με μια εκτίμηση που κυμαίνεται μεταξύ 345.510 και 575.827 ευρώ, αυτή η ελαιογραφία σε καμβά χρονολογείται από την εποχή που οι ικανότητες του Ράλλη ως ζωγράφου της καθημερινής ζωής βρίσκονταν στο απόγειό τους.
Η «Μεγάλη Παρασκευή» απεικονίζει μια εκκλησία κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το Πάσχα, με τέσσερα κορίτσια να δουλεύουν μαζί για να στολίσουν τον Επιτάφιο με λουλούδια, ενώ δύο ιερείς συζητούν.
Το δεύτερο από τα έργα που συγκεντρώνουν τα βλέμματα είναι Ο Χορός των Νυμφών (Dance of the Nymphs) του Νικόλαου Γύζη, το οποίο προέρχεται από ιδιωτική συλλογή στη Μεγάλη Βρετανία και έχει εκτιμηθεί μεταξύ 230.321 και 345.510 ευρώ.
Με την ελεύθερη χρήση του πινέλου και την αιθέρια ποιότητα Ο Χορός των Νυμφών αντιπροσωπεύει την αλλαγή στην τεχνοτροπία του Γύζη, από την προγενέστερη ακριβή αναπαράσταση της καθημερινής ζωής στην υιοθέτηση του στυλ των Συμβολιστών που επικράτησε στην Ευρώπη στα τέλη του 19ου αιώνα, ειδικά όσον αφορά στα μυθολογικά και αλληγορικά του θέματα.
Η «χαλαρή» χρήση του πινέλου από το Γύζη ζωντανεύει ακόμη περισσότερο την ελευθερία του χορού των νυμφών και την κίνησή τους μακριά από το θεατή.
Οι άνθρωποι του οίκου θέτουν στη δημοσιότητα ένα μικρό σύνολο που πωλείται διά πλειοδοσίας με υπογραφές καλλιτεχνών του 20ού και του 21ου αιώνα. Ο λόγος για τον «Μυστρά» του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, όπου ο καλλιτέχνης χειρίζεται τον χώρο με αναδιπλούμενα επίπεδα διαφορετικών διακοσμητικών στοιχείων (τιμή εκτίμησης: 182.000-243.000 ευρώ).
Δημοπρασία έργων Ελλήνων ζωγράφων δίχως τον Κωνσταντίνο Βολανάκη σχεδόν δεν νοείται. Ο αποκαλούμενος και πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας θα εκπροσωπηθεί στην επικείμενη δημοπρασία με τον πίνακα «Βάρκα σε ταραγμένα νερά» (τιμή εκτίμησης: 61.000-85.000 ευρώ).
Τα «Καυσοκαλύβια, Άγιον Όρος» του Σπύρου Παπαλουκά, τέλος, είναι ένα έργο που αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των περίτεχνων έργων του καλλιτέχνη από την οθωνική του περίοδο. Ο πίνακας που απαθανατίζει μία από τις πιο απομακρυσμένες και απόμερες σκήτες του Αγίου Όρους, που είναι χτισμένη σε δύσβατο έδαφος στην κορυφή ενός βράχου στην άκρη του γκρεμού με θέα τη θάλασσα, έχει εκτιμηθεί στις 73.000 - 97.000 ευρώ.
Στη δημοπρασία παρουσιάζεται ο πίνακας Μεγάλη Παρασκευή, Ελλάδα (Le Vendredi-Saint, Grece) του Θεόδωρου Ράλλη, που αγοράστηκε στο Παρίσι το 1935 από τον παππού του σημερινού ιδιοκτήτη.
Με μια εκτίμηση που κυμαίνεται μεταξύ 345.510 και 575.827 ευρώ, αυτή η ελαιογραφία σε καμβά χρονολογείται από την εποχή που οι ικανότητες του Ράλλη ως ζωγράφου της καθημερινής ζωής βρίσκονταν στο απόγειό τους.
Η «Μεγάλη Παρασκευή» απεικονίζει μια εκκλησία κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το Πάσχα, με τέσσερα κορίτσια να δουλεύουν μαζί για να στολίσουν τον Επιτάφιο με λουλούδια, ενώ δύο ιερείς συζητούν.
Το δεύτερο από τα έργα που συγκεντρώνουν τα βλέμματα είναι Ο Χορός των Νυμφών (Dance of the Nymphs) του Νικόλαου Γύζη, το οποίο προέρχεται από ιδιωτική συλλογή στη Μεγάλη Βρετανία και έχει εκτιμηθεί μεταξύ 230.321 και 345.510 ευρώ.
Με την ελεύθερη χρήση του πινέλου και την αιθέρια ποιότητα Ο Χορός των Νυμφών αντιπροσωπεύει την αλλαγή στην τεχνοτροπία του Γύζη, από την προγενέστερη ακριβή αναπαράσταση της καθημερινής ζωής στην υιοθέτηση του στυλ των Συμβολιστών που επικράτησε στην Ευρώπη στα τέλη του 19ου αιώνα, ειδικά όσον αφορά στα μυθολογικά και αλληγορικά του θέματα.
Η «χαλαρή» χρήση του πινέλου από το Γύζη ζωντανεύει ακόμη περισσότερο την ελευθερία του χορού των νυμφών και την κίνησή τους μακριά από το θεατή.
Οι άνθρωποι του οίκου θέτουν στη δημοσιότητα ένα μικρό σύνολο που πωλείται διά πλειοδοσίας με υπογραφές καλλιτεχνών του 20ού και του 21ου αιώνα. Ο λόγος για τον «Μυστρά» του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, όπου ο καλλιτέχνης χειρίζεται τον χώρο με αναδιπλούμενα επίπεδα διαφορετικών διακοσμητικών στοιχείων (τιμή εκτίμησης: 182.000-243.000 ευρώ).
Δημοπρασία έργων Ελλήνων ζωγράφων δίχως τον Κωνσταντίνο Βολανάκη σχεδόν δεν νοείται. Ο αποκαλούμενος και πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας θα εκπροσωπηθεί στην επικείμενη δημοπρασία με τον πίνακα «Βάρκα σε ταραγμένα νερά» (τιμή εκτίμησης: 61.000-85.000 ευρώ).
Τα «Καυσοκαλύβια, Άγιον Όρος» του Σπύρου Παπαλουκά, τέλος, είναι ένα έργο που αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των περίτεχνων έργων του καλλιτέχνη από την οθωνική του περίοδο. Ο πίνακας που απαθανατίζει μία από τις πιο απομακρυσμένες και απόμερες σκήτες του Αγίου Όρους, που είναι χτισμένη σε δύσβατο έδαφος στην κορυφή ενός βράχου στην άκρη του γκρεμού με θέα τη θάλασσα, έχει εκτιμηθεί στις 73.000 - 97.000 ευρώ.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικά άρθρα
No comments:
Post a Comment