Wednesday, March 18, 2009

Μεταξύ ποπ αρτ και γκλάμουρ


Μεταξύ ποπ αρτ και γκλάμουρ

Η φιλόδοξη αναδρομική έκθεση «Ο μεγάλος κόσμος του Αντι Γουόρχολ», που είναι αφιερωμένη στον «πατριάρχη της ποπ αρτ», ανοίγει σήμερα τις πύλες της στο μυθικό Grand Palais του Παρισιού και επαναφέρει στο προσκήνιο τα περίφημα «γουορχολικά» πορτρέτα του Ιβ Σεν Λοράν.

Ο Πιερ Μπερζέ, σύντροφος και συνεργάτης του Ιβ Σεν Λοράν, πρωταγωνιστεί και πάλι στην καλλιτεχνική σκηνή της γαλλικής πρωτεύουσας, όμως αυτή τη φορά όχι εκθέτοντας αλλά αποσύροντας από τη διεθνή διοργάνωση τα τέσσερα πορτρέτα του διάσημου μόδιστρου. Η δυσαρέσκεια του Πιερ Μπερζέ προκλήθηκε εξαιτίας της τοποθέτησης των προσωπογραφιών του συντρόφου του στο τμήμα «Γκλάμουρ» της έκθεσης πλάι στα πορτρέτα των Τζόρτζιο Αρμάνι, Σόνια Ρικιέλ, Ελέν Ροσά κ.ά. Ο επιχειρηματίας είχε εκφράσει την επιθυμία απομόνωσης των εν λόγω πορτρέτων σε ξεχωριστό χώρο ή σε μια άλλη ενότητα της έκθεσης που να τιμά περισσότερο το σχεδιαστή μόδας, όπως στο τμήμα των καλλιτεχνών πλάι στο ζωγράφο David Hockney, τον οποίο ο Ιβ Σεν Λοράν εκτιμούσε ιδιαίτερα. Χαρακτηριστικά ο Πιερ Μπερζέ δήλωσε: «Ο ίδιος ο Γουόρχολ είχε κάποτε πει πως ο Ιβ Σεν Λοράν είναι ο πιο μεγάλος ζωντανός Γάλλος καλλιτέχνης… Εξάλλου δεν κάνω εγώ μια έκθεση “ένα δείπνο στην πόλη”, αλλά ο επιμελητής της, με όλες αυτές τις ενότητες! Μπορεί πια να κάνει όπως θέλει το δείπνο στην πόλη αλλά χωρίς τον Ιβ Σεν Λοράν»! Τα 250 πορτρέτα που μας ξεναγούν στο «Μεγάλο Κόσμο του Αντι Γουόρχολ» κι εκτίθενται στο Grand Palais (έως τις 13 Ιουλίου) «δεν είναι ένα δείπνο στην πόλη αλλά ένας περίπατος του βλέμματος του Γουόρχολ πάνω στον κόσμο. Και σε ένα δείπνο όμως στην πόλη δεν συμπεριφερόμαστε έτσι, δεν φεύγουμε δηλαδή λίγο πριν από την έναρξη» απάντησε στο Γάλλο επιχειρηματία ο επιμελητής Αlain Cueff.

Η κατηγορηματική στάση του Πιερ Μπερζέ άραγε διαταράσσει την απήχηση της έκθεσης ή τελικά επαινεί το διφορούμενο του Γουόρχολ; Σύμφωνα με τους Αμερικανούς «αρνητική ή θετική, η διαφήμιση είναι πάντα καλή!»

Η απουσία συνεπώς των πορτρέτων του Σεν Λοράν ενδέχεται να μη στοιχίσει καλλιτεχνικά στην έκθεση δεδομένου πως το βλέμμα του Γουόρχολ δεν στοχεύει στο γκλάμουρ.
  • ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, Ελεύθερος Τύπος, Τετάρτη, 18.03.09

No comments: