Μεγάλη έκθεση του γνωστού εικαστικού στο «Σχολείον», το παλαιό εργοστάσιο της Sanitas, που τώρα ανήκει στην Ειρήνη Παπά
Αριστερά, απόσπασμα από το έργο του Κώστα Τσόκλη «Διά Μέσου» (2004), που θα φιλοξενηθεί στην έκθεση στο «Σχολείον». Επάνω, ο καλλιτέχνης (αριστερά) μαζί με την υπεύθυνη του «Σχολείου» Ειρήνη Παπά και τον αρχιτέκτονα Μάνο Περράκη στο παλιό εργοστάσιο της Sanitas
- «Μα, καλά, τι θέλει να μας πει πάλι αυτός ο Τσόκλης;». Ιδού το ερώτημα που βασάνιζε προχθές το βράδυ τον έλληνα εικαστικό παραμονή της συνέντευξης Τύπου για την έκθεση «Η ζωντανή ζωγραφική του Κώστα Τσόκλη 1985-2009». «Δεν κοιμήθηκα καλά» ομολόγησε ο ίδιος χθες το μεσημέρι στο «Σχολείον», το παλιό εργοστάσιο της Sanitas στην οδό Πειραιώς που από την ερχόμενη Δευτέρα 30 Μαρτίου ως τις 31 Μαΐου θα φιλοξενεί έντεκα μνημειακά έργα του καλλιτέχνη.
- «Σκεφτόμουν τι θα απαντούσα στο συγκεκριμένο ερώτημα που έβαλα στον εαυτό μου και που ίσως απασχολεί και εσάς. Ηταν πολλές οι απαντήσεις που μου έρχονταν στον νου. Μια από αυτές είναι ότι επανέρχομαι διότι είμαι ένας παίκτης. Με αυτή μου την έκθεση ρίχνω μια ζαριά και ελπίζω να φέρω “εξάρες”. Συνήθως φέρνω “τριάρες” και “τεσσάρες” ή “ασόδυο”. Και κάθε φορά ελπίζω να φέρω “εξάρες”». Με αυτή την έκθεση, μέγας χορηγός της οποίας είναι ο ΟΠΑΠ, ο Κώστας Τσόκλης δεν υπερασπίζεται μόνο τον εαυτό του αλλά και τον κλάδο του: «Εμείς οι Ελληνες αξίζουμε καλύτερη μοίρα από αυτή που μας έχει δοθεί. Οι πιο υπεύθυνοι θέλουμε να προσθέσουμε ένα πετραδάκι σε αυτό που λέγεται πολιτιστική πυραμίδα, η σημασία της οποίας δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητή στον τόπο μας. Νομίζω ότι ποτέ δεν θα καταλάβουμε ότι ο πολιτισμός είναι το μόνο που απομένει σε αυτόν τον τόπο. Εχω την ελπίδα, ωστόσο, ότι μια ομάδα από εμάς προετοιμάζουμε τον χώρο που θα χρησιμοποιήσουν οι Ελληνες αν καταλάβουν ποτέ τη σημασία της τέχνης». Σ το πάνελ των ομιλητών στο θέατρο του «Σχολείου» ο Βασίλειος Σγούρος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού, ο Παναγιώτης Φασούλας, δήμαρχος Πειραιά, ο Αγγελος Μοσχονάς, πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων- υπό την αιγίδα των οποίων πραγματοποιείται η έκθεση-, η Ξανθίππη Χόιπελ, πρόεδρος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, και η Κατερίνα Κοσκινά, πρόεδρος του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης- η οποία συντόνισε τη συζήτηση- και, βεβαίως, η Ειρήνη Παπά , η οποία έχει την ευθύνη των κτιριακών εγκαταστάσεων που, χτισμένες στις αρχές του 20ού αιώνα, αποτελούν εξαίρετο δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής.
- Περίπου 3.000 τ.μ. του παλιού εργοστασίου θα στεγάσουν τους 100 πίνακες μεγάλων ή και... τεραστίων διαστάσεων του καλλιτέχνη: από το «Καμακωμένο ψάρι»- που με τη συμμετοχή του Τσόκλη στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1986 όρισε την προβολή βιντεογραφημένων ή πραγματικών μορφών πάνω σε ζωγραφισμένους πίνακες ως «ζωντανή ζωγραφική»- ως τον «Προμηθέα», που δημιουργήθηκε ειδικά για τη συγκεκριμένη έκθεση.
- «Και μετά τον Τσόκλη, τι;» μας είπε η Ειρήνη Παπά στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου, αναφερόμενη στα λειτουργικά προβλήματα ενός χώρου που προσφέρει άπειρες δυνατότητες, δίχως όμως την κατάλληλη οικονομική στήριξη παραμένει ουσιαστικά αναξιοποίητος. «Χρειάζονται ανάλογες πρωτοβουλίες ώστε το “Σχολείον” να δείξει τι πραγματικά αξίζει».
- Η έκθεση «Η ζωντανή ζωγραφική του Κώστα Τσόκλη 1985-2009» θα φιλοξενείται από 30 Μαρτίου ως 31 Μαΐου στο «Σχολείον» (Πειραιώς 52, Πειραιάς). Περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 210-8894.800. [ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Τρίτη 24 Μαρτίου 2009]
No comments:
Post a Comment