Thursday, February 4, 2010

Ο Τζακομέτι σπάει το ρεκόρ



Το εικονιζόμενο ορειχάλκινο γλυπτό του Αλμπέρτο Τζακομέτι δημοπρατήθηκε προχθές στην αστρονομική τιμή των 74,2 εκατ. ευρώ στον οίκο Sotheby's του Λονδίνου, καταρρίπτοντας παγκόσμιο ρεκόρ για έργο σε δημοπρασία τέχνης. «Ο άνδρας που περπατάει, Ι», έργο του 1961, σε φυσικό μέγεθος, είναι πλέον το έργο τέχνης για το οποίο προσφέρθηκε το υψηλότερο τίμημα στην αγορά, και μάλιστα εν καιρώ οικονομικής κρίσης, γεγονός που αφήνει πολλά περιθώρια ερμηνείας για το πώς διαμορφώνονται οι τελικές τιμές. Το προηγούμενο ρεκόρ σε δημοπρασία κατείχε το έργο του Πάμπλο Πικάσο «Το αγόρι με την πίπα», που είχε πουληθεί το 2004 στη Νέα Υόρκη.

74,2 εκατ. ευρώ για ένα γλυπτό

ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ. Στο ιλιγγιώδες ποσό των 74,2 εκατ. ευρώ σταμάτησαν προχθές οι προσφορές για δημοπρατούμενο έργο του Τζακομέτι στον Οίκο Sotheby’s του Λονδίνου. Μαζί με τους φόρους «Ο άνδρας που περπατάει Ι» (L’homme qui marche I) έφτασε τα 75, 35 εκατ. Η τιμή εκκίνησης του έργου, το οποίο ανήκε στη συλλογή της Dresdner Βank AG, είχε οριστεί στα 12 εκατ. ευρώ.

Το μπρούντζινο άγαλμα σε ανθρώπινο μέγεθος του Ιταλού ζωγράφου και γλύπτη αποτελεί πλέον το πιο ακριβό έργο τέχνης που έχει ποτέ πουληθεί σε δημοπρασία. Το προηγούμενο «ρεκόρ» κατείχε ο πίνακας του Πικάσο «Το αγόρι με πίπα» (Gar�on ‡ la pipe) που είχε πουληθεί για 75,23 εκατ. ευρώ στο Sotheby’s της Νέας Υόρκης. Το άγαλμα πουλήθηκε σε ανώνυμο συλλέκτη που δημοπρατούσε από το τηλέφωνο.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας δημοπρασίας πουλήθηκε και το πανέμορφο τοπίο με κυπαρίσσια του Γκούσταβ Κλιμτ «Εκκλησία στην Κασόν» (Eglise ‡ Cassone) στην τιμή των 30,7 εκατ. ευρώ. Στην προχθεσινή δημοπρασία έσπασε ένα ακόμα ρεκόρ, καθώς συγκεντρώθηκαν τα περισσότερα χρήματα που έχουν ποτέ συγκεντρωθεί σε δημοπρασία: 167,57 εκατ. ευρώ.

Τα αστρονομικά ποσά που δόθηκαν για τα δύο έργα αναδεικνύουν δύο διαφορετικές πτυχές του εμπορίου έργων τέχνης: Ενώ η οικονομική κρίση έχει ρίξει τις τιμές στις δημοπρασίες μέχρι και κατά 50%, οι προσφορές για ορισμένα περιζήτητα έργα σύγχρονης τέχνης συνεχώς αυξάνονται. [Η Καθημερινή, 05/02/2010]

No comments: