Friday, February 5, 2010

Αυτός ο... περιπατητής είναι ο ακριβότερος του κόσμου

  • Το γλυπτό του Αλμπέρτο Τζιακομέτι «Ανδρας που περπατάει» δημοπρατήθηκε στην τιμή-ρεκόρ των 74 εκατ. ευρώ

Το πιο ακριβό έργο που έχει πουληθεί ποτέ σε δημοπρασία αναδείχτηκε το γλυπτό του Αλμπέρτο Τζιακομέτι «Ανδρας που περπατάει», συγκεντρώνοντας 74.185.983 ευρώ στην προχθεσινή δημοπρασία ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης του οίκου Sotheby΄s. Ακολούθησε ο πίνακας του Γκούσταβ Κλιμτ «Εκκλησία στο Κασόνε» ο οποίος πουλήθηκε αντί 30.725.246 ευρώ, ποσόν-ρεκόρ για τοπίο του καλλιτέχνη.

Τα δύο αυτά έργα πρωταγωνίστησαν σε μια δημοπρασία η οποία συγκέντρωσε συνολικά 167.575.324 ευρώ, ποσόν που την καθιστά την πλέον προσοδοφόρα που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στο Λονδίνο. Στην αίθουσα, η οποία προηγουμένως «έβραζε», έπεσε απόλυτη ησυχία μόλις άνοιξε η διαδικασία των χτυπημάτων. Περίπου οκτώ λεπτά αργότερα, και ύστερα από μια γρήγορη και έντονη μάχη χτυπημάτων μεταξύ δέκα πιθανών αγοραστών, το μοναδικό γλυπτό του Τζιακομέτι με τέτοιο θέμα που έχει παρουσιαστεί ποτέ σε δημοπρασία πουλήθηκε τηλεφωνικά σε ανώνυμο αγοραστή.

Η τιμή του έργου του Τζιακομέτι ξεπέρασε ακόμη και εκείνη που εί χε πιάσει ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο «Αγόρι με πίπα» από τον Sotheby΄s στη Νέα Υόρκη τον Μάιο του 2004. Αντικείμενο έντονου ενδιαφέροντος και ενθουσιασμού έγινε και ο πίνακας του Κλιμτ, ένα ιδιαιτέρως δυνατό έργο φορτισμένο με ιστορική σπουδαιότητα. Ο πίνακας προσέλκυσε το ενδιαφέρον τεσσάρων αγοραστών οι οποίοι ανέβασαν την τελική τιμή στα 30.725.246 ευρώ.

Η Μέλανι Κλορ, συμπρόεδρος του Τμήματος Ιμπρεσιονιστών και Μοντέρνας Τέχνης του οίκου Sotheby΄s παγκοσμίως, δήλωσε μετά το τέλος της δημοπρασίας: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που πουλήσαμε αυτά τα υπέροχα έργα απόψε. Ο συναγωνισμός που οδήγησε σε αυτά τα τρομερά αποτελέσματα καταδεικνύει τη συνεχή αναζήτηση για ποιότητα που χαρακτηρίζει του σημερινούς συλλέκτες». Από τα 39 έργα που προσφέρθηκαν πουλήθηκαν τα 31, ενώ το 51% των πωληθέντων ξεπέρασε την αρχική υψηλή εκτίμηση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τέλος, η τάση που κυριάρχησε το 2009 για αναζήτηση του καλύτερου έργου από κάθε κατηγορία, σε όλα τα επίπεδα, εξακολουθεί να κυριαρχεί. [ΤΟ ΒΗΜΑ, Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010]

No comments: