Friday, July 4, 2008

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΤΕΓΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ

Στο ημιτελές Ωδείο Αθηνών του Ιωάννη Δεσποτόπουλου (1903-1992) «μετακομίζει» από τον Σεπτέμβριο και για δύο χρόνια το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Για όσο δηλαδή αναμένεται να διαρκέσουν οι εργασίες ανακατασκευής του εργοστασίου Φιξ στη Λεωφόρο Συγγρού. Η νέα, προσωρινή «στέγη» του ΕΜΣΤ θα εγκαινιαστεί στις 30 Σεπτεμβρίου με τις δύο φθινοπωρινές εκθέσεις του μουσείου: του Βέλγου βίντεο καλλιτέχνη και φωτογράφου Ντέιβιντ Κλερμπάουτ και του Γερμανού γλύπτη Ούλριχ Ρούκριμ.

Να, λοιπόν, που η χρόνια εκκρεμότητα με το Ωδείο Αθηνών (μία από τις μεγαλύτερες στο κέντρο της πρωτεύουσας, ηλικίας 32 ετών, και για την οποία ελάχιστοι ενδιαφέρονται) προσφέρει διέξοδο στο οξύ πρόβλημα χώρου του ΕΜΣΤ. Η καθυστέρηση με τα έργα στο Φιξ έχουν αναστατώσει το εκθεσιακό πρόγραμμα του αθηναϊκού μουσείου, η καλλιτεχνική διεύθυνση του οποίου είναι υποχρεωμένη κάθε χρονιά να αναζητά ελεύθερους, διαθέσιμους χώρους ανά την Αθήνα.
Το Ωδείο Αθηνών (1969-1976) είναι το μοναδικό υλοποιημένο κτίριο του Πνευματικού Κέντρου Αθηνών, ενός τολμηρού δημόσιου πολεοδομικού προγράμματος που είχε εμπνευστεί ο Κωνσταντίνος Καραμανλής στο αδόμητο (εκείνη την εποχή) τρίγωνο το οποίο ορίζεται από τις Λεωφόρους Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλέως Κωνσταντίνου και την οδό Ρηγίλλης. Το κτίριο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Σημαντικοί του χώροι παραμένουν αδιαμόρφωτοι και φυσικά αναξιοποίητοι, με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα πολλοί Αθηναίοι να μην είναι σε θέση να το ταυτοποιήσουν.
Kανένα πρόβλημα, φυσικά, για την Αννα Καφέτση, τη διευθύντρια του ΕΜΣΤ, που ύστερα από ένα δύσκολο χειμώνα βλέπει μία σημαντική εκκρεμότητα να βρίσκει τον δρόμο της. Από τον Σεπτέμβριο θα έχει στη διάθεσή της 2.000 τ.μ., κυρίως στο πρώτο υπόγειο του συγκροτήματος που διαμορφώνεται έτσι ώστε να προκύπτουν δύο μεγάλοι εκθεσιακοί χώροι (σύμβουλοι αρχιτέκτονες: 3sk Στυλιανίδης Αρχιτέκτονες). Ενα τμήμα θα είναι περισσότερο λευκό με εντονότερο φωτισμό κι ένα δεύτερο πιο αδρό, με τις επιφάνειες από εμφανές μπετόν να κυριαρχούν.
Η είσοδος θα γίνεται από τη Ρηγίλλης όπου διαμορφώνονται το πωλητήριο κι ένα project room. Κατεβαίνοντας προς το υπόγειο, μεσολαβεί ένας ημιώροφος, τον χώρο του οποίου θα καταλάβει ένα new media lounge. Μόνο για την έκθεση του Ντέιβιντ Κλερμπάουτ θα αξιοποιηθεί και ο αδιαμόρφωτος χώρος του αμφιθεάτρου, εκεί που συνήθως οργανώνονται εκθέσεις του Συλλόγου Γλυπτών... [Του Δημήτρη Ρηγόπουλου, Η Καθημερινή, 04/07/2008]

No comments: