Saturday, June 19, 2010

Ανθρωποκεντρική γλυπτική













  • «...κάθε κομμάτι ξύλου ή ξεριζωμένης ρίζας, μπορεί να αφανιστεί από φυσική φθορά ή καύση. Με τη δημιουργική μου παρέμβαση βρίσκω το ζωντανό και υγιές κομμάτι, του δίνω μορφή και περιεχόμενο και έτσι συνεχίζεται η ζωή του ως έργο τέχνης...». 
Εχοντας ως αρχή την παραπάνω άποψη, ο Γαβριήλ Ανδρονικίδης παρουσιάζει (έως 30/6) τη γλυπτική του δημιουργία. Με τίτλο «Ξύλινη γλώσσα», 42 έργα - φιλοτεχνημένα κυρίως τα τελευταία πέντε χρόνια, εκτίθενται στην «Casa Bianca» (Βασ. Ολγας 180 και Θεμ. Σοφούλη, τηλ.: 2310.425.531 και 2310.427.555). Με κυρίαρχο το ξύλο, υλικό ευάλωτο και φθαρτό, ο καλλιτέχνης μετατρέπει τις ρίζες και τον κορμό δέντρων και θάμνων της χώρας μας (ελιά, κρανιά, κουμαριά, σκίνος, πυξάρι, πλατάνι κ.ά.) σε εικαστικό έργο. Συνοδοιπόροι στην εικαστική του διαδρομή, είναι ακόμη, το μάρμαρο, η πέτρα, το μέταλλο...
«Αφοσιωμένος στην τέχνη του, ο Γαβριήλ Ανδρονικίδης, έχει επί είκοσι και πλέον χρόνια, επιδοθεί σε ένα προσωπικό αγώνα κατάκτησης των εκφραστικών του μέσων» σημειώνει η ιστορικός τέχνης, Χαρά Θεοχάρους. «Ανθρωποκεντρική ως επί το πλείστον η γλυπτική του, τον χρήζει συνεχιστή μιας παράδοσης αμιγώς αρχαιοελληνικής, που συνίσταται στα δύο βασικότερα χαρακτηριστικά της, την κίνηση και τη σταθερότητα... Η γλυπτική του, περνά από την κλασική - παραστατική στην αφαιρετική της απόδοση».

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, ο Γ. Ανδρονικίδης, εργάζεται στο Δήμο Θεσσαλονίκης, στο μηχανουργείο. Η επαγγελματική του ενασχόληση δεν του στέρησε την αγάπη για την τέχνη και την εικαστική δημιουργία. Μαθήτευσε (ζωγραφική, αγιογραφία, γλυπτική), κοντά σε καλλιτέχνες της γενέτειράς του γεγονός που του επέτρεψε να θέσει άρτιες βάσεις στην τεχνική του κατάρτιση. Η καλλιτεχνική του πορεία αρχίζει το 1991, με πρώτη ατομική έκθεση στο Δήμο Καλαμαριάς. Δουλεύοντας το υλικό που κάθε φορά επιλέγει, ο Γ. Ανδρονικίδης μορφοποιεί σ' αυτό τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες του. Σημειώνουμε, ότι μέχρι σήμερα, ο Γ. Ανδρονικίδης έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, αποσπώντας αρκετές διακρίσεις.

No comments: