Thursday, June 10, 2010

Με έργο-οδηγό τον Σωτήρη

  • Συνθέσεις με άλογα, πέτρες, γκρεμισμένα σπίτια, αρχαία ανάγλυφα, τα μαύρα ανοίγματα και πηγάδια, πορτρέτα και σκουριές, εικόνες από τα λατομεία της Πεντέλης και του Λαυρίου, ακόμη και κάρα και βαγόνια τρένων.
Στη 
«θωπεία» του χρόνου σήματα και σινιάλα
  • Στη «θωπεία» του χρόνου σήματα και σινιάλα Ζωγραφικά έργα που πιστοποιούν την πορεία ενός σπουδαίου δημιουργού, πανεπιστημιακού δασκάλου και στοχαστή, σε μια ζωγραφική όπου εκφράζει ζητήματα φιλοσοφικής τάξης, με ευδιάκριτες καταβολές στην πιο στέρεη παράδοση του ελληνικού κόσμου. 
  • Από αύριο και έως τις 30 Νοεμβρίου, στο διατηρητέο κτήριο-κόσμημα για την πόλη των Τρικάλων, στη «Στέγη Τέχνης & Πολιτισμού», Βύρωνος και Γαριβάλδη, τηλ. 24310-63960, παρουσιάζεται ένα πανόραμα της τέχνης του Σωτήρη Σόρογκα, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή, ιατρού, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Τρικκαίων. 
  • Παράλληλα στον πάνω χώρο της Στέγης θα εκτίθενται οι μακέτες των έργων που δημιούργησε ο Σωτήρης Σόρογκας για το Αττικό Μετρό. Πρόκειται για έργα μεγάλων διαστάσεων, που θα τοποθετηθούν εντός του Ιουνίου στον Σταθμό Λαρίσης. Ο ζωγράφος (στη φωτογρ. με την κόρη του Εριφύλλη) θέλησε στα έργα του να δείξει το αποτύπωμα του χρόνου στον τρόπο μεταφοράς των ανθρώπων σε προηγούμενες δεκαετίες, με τα κάρα, τους σιδηροδρόμους, γνωστούς και ως μουντζούρηδες και με τα τραμ. Ευρυμαθής και λάτρης της ποίησης, ο Σωτήρης Σόρογκας συνόδευσε τα έργα του με χαρακτηριστικά αποσπάσματα ποιημάτων που φέρουν την υπογραφή ποιητών της γενιάς του '30, όπως οι Γιάννης Ρίτσος, Νίκος Εγγονόπουλος και Ανδρέας Εμπειρίκος. 
  • Ο επιμελητής της έκθεσης Γιάννης Μπόλης σημειώνει: «Η υψηλή και απτή αληθοφάνεια των θεμάτων του Σόρογκα, η αμεσότητα και η αψεγάδιαστη εκτέλεσή τους με ακριλικό και κάρβουνο είναι καθηλωτικές. Ο ζωγράφος επικεντρώνεται στην αποσπασματική και λιτή απεικόνιση του πραγματικού. Η οικεία αρχική εντύπωση γρήγορα υποχωρεί, δίνοντας τη θέση της σε μια διφορούμενη αντιμετώπιση της πραγματικότητας με πολλαπλές αναγνώσεις και συνδηλώσεις». *

No comments: