- Εικόνα από το χώρο της έκθεσης
Μία εμβληματική έκθεση του διάσημου μετα-ϊμπρεσιονιστή ζωγράφου Πολ Γκογκέν, πλούσια σε αυτοπροσωπογραφίες, εγκαινιάζεται την Πέμπτη στην Tate Modern του Λονδίνου. Η έκθεση, η πρώτη μετά από πενήντα χρόνια στη Βρετανία, συγκεντρώνει περίπου 50 πίνακες και αμέτρητα σχέδια, γλυπτά και ντοκουμέντα, που εξυμνούν την καλλιτεχνική ιδιοφυΐα του Γκογκέν, χωρίς να αποκρύπτουν όμως τις ταραχώδεις πτυχές της ιδιωτικής του ζωής.
Διότι ο Παρισινός χρηματιστής δεν εγκατέλειψε χάριν της τέχνης μόνον το επάγγελμά του, αλλά και τη Δανή γυναίκα του και τα πέντε παιδιά τους, για να αφιερωθεί στη ζωγραφική, πρώτα στη Βρετάνη, μετά στην Αρλ της Προβηγκίας, κατόπιν στην Ταϊτή και τέλος στα νησιά Μαρκέσας, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του, το 1903.
Πριν την έναρξη της έκθεσης, η εφημερίδα Daily Telegraph έγραψε πως ο Γκογκέν «ήταν ταυτόχρονα ένας συφιλιδικός παιδεραστής αλλά και ένας καλλιτέχνης σπουδαιότερος από τον Βαν Γκογκ», καταλήγοντας πως «είναι δύσκολο κανείς να δείξει συμπάθεια στον διάβολο».
Μεταξύ των διάσημων πινάκων που θα εκτεθούν στο Λονδίνο περιλαμβάνεται και το «Nevermore O Tahiti», που παρουσιάζει μία Ταϊτινή καλλονή ξαπλωμένη στο πλάι. Πρόκειται για τον πίνακα που έχει αναπαραχθεί σε εκατομμύρια καρτ ποστάλ και αφίσες.
Ανάμεσα στα μουσεία που δάνεισαν πίνακες για την αναδρομική του Γκογκέν είναι η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜΟΜΑ) της Νέας Υόρκης, το Μουσείο Πούσκιν της Μόσχας και το Μουσείο Ορσαί του Παρισιού.
Η έκθεση συμπίπτει με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας της Tate Modern, η οποία -με 5 εκατ. επισκέπτες ετησίως- διεκδικεί επάξια τον τίτλο του πλέον επισκέψιμου μουσείου μοντέρνας τέχνης στον κόσμο. [Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό]
Διότι ο Παρισινός χρηματιστής δεν εγκατέλειψε χάριν της τέχνης μόνον το επάγγελμά του, αλλά και τη Δανή γυναίκα του και τα πέντε παιδιά τους, για να αφιερωθεί στη ζωγραφική, πρώτα στη Βρετάνη, μετά στην Αρλ της Προβηγκίας, κατόπιν στην Ταϊτή και τέλος στα νησιά Μαρκέσας, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του, το 1903.
Πριν την έναρξη της έκθεσης, η εφημερίδα Daily Telegraph έγραψε πως ο Γκογκέν «ήταν ταυτόχρονα ένας συφιλιδικός παιδεραστής αλλά και ένας καλλιτέχνης σπουδαιότερος από τον Βαν Γκογκ», καταλήγοντας πως «είναι δύσκολο κανείς να δείξει συμπάθεια στον διάβολο».
Μεταξύ των διάσημων πινάκων που θα εκτεθούν στο Λονδίνο περιλαμβάνεται και το «Nevermore O Tahiti», που παρουσιάζει μία Ταϊτινή καλλονή ξαπλωμένη στο πλάι. Πρόκειται για τον πίνακα που έχει αναπαραχθεί σε εκατομμύρια καρτ ποστάλ και αφίσες.
Ανάμεσα στα μουσεία που δάνεισαν πίνακες για την αναδρομική του Γκογκέν είναι η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜΟΜΑ) της Νέας Υόρκης, το Μουσείο Πούσκιν της Μόσχας και το Μουσείο Ορσαί του Παρισιού.
Η έκθεση συμπίπτει με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας της Tate Modern, η οποία -με 5 εκατ. επισκέπτες ετησίως- διεκδικεί επάξια τον τίτλο του πλέον επισκέψιμου μουσείου μοντέρνας τέχνης στον κόσμο. [Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό]
No comments:
Post a Comment