Ο διευθυντής του ΜΟΜΑ της Νέας Υόρκης, Γκλεν Λάουρι, μιλάει για τον ίδιο, την τέχνη, τα μουσεία και τις θρησκείες
O Γκλεν Λάουρι [Glenn D. Lowry], διευθυντής του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, είχε αποφασίσει να γίνει γιατρός. Μέχρι που άρχισε να παρακολουθεί τα πρώτα μαθήματα και διαπίστωσε ότι τον περικύκλωναν 400 άτομα που ντύνονταν και σκέφτονταν ακριβώς όπως και αυτός. Τότε πήρε την απόφαση να στραφεί σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Επέλεξε να σπουδάσει ισλαμική τέχνη, διότι οι παραδόσεις ήταν μόνο δύο φορές την εβδομάδα, ώρες απογευματινές. Μετά 20 χρόνια, το 1995, βρέθηκε στην ηγεσία του πιο σημαντικού μουσείου μοντέρνας τέχνης στον κόσμο. Η τύχη τον είχε βοηθήσει να βρει την πραγματική του κλίση.
Ο 54χρονος Αμερικανός, που αποπνέει δυναμισμό και αισιοδοξία, ήρθε στη χώρα μας στις αρχές της περασμένης εβδομάδας για να δώσει δύο διαλέξεις. Οι εκδηλώσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «Great Ideas» για τον εορτασμό των 60 ετών από την ίδρυση του Fulbright στην Ελλάδα, με προσκεκλημένους διακεκριμένους Αμερικανούς επιστήμονες, διανοητές και καλλιτέχνες. Τίτλος της ομιλίας του Λάουρι ήταν «Αναδεικνύοντας το μοντέρνο. Μια ανατρεπτική θεωρία για το μουσείο μοντέρνας τέχνης». Η «Κ» συνομίλησε τηλεφωνικά μαζί του λίγο πριν από την αναχώρησή του από τη Νέα Υόρκη, για την τέχνη στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, τα νέα σχέδια του μουσείου αλλά και την ελληνική εικαστική σκηνή... [Της Μαργαριτας Πουρναρα, Η Καθημερινή, 23/3/2008]
No comments:
Post a Comment