Με τον «Νόστο» του ζωγράφου Γιάννη Ψυχοπαίδη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης προλογίζει εύστοχα το νεότερο κεφάλαιο της ιστορίας του. Λίγες εβδομάδες μετά τον θάνατο της Ντόλλης Γουλανδρή, ιδρύτριας και κινητήριας δύναμης του Ιδρύματος, το μουσείο ανοίγει δυναμικά τις πόρτες του σε μια έκθεση που παίζει με τις έννοιες του χρόνου και του χώρου, της μνήμης και της περιπλάνησης, αλλά και της ταυτότητας.
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης ομολογεί ότι «το συγκεκριμένο μουσείο αποτελεί τον ιδανικό χώρο για να βρει η έκθεση την πραγματική της ταυτότητα. Κύριο μέλημά μου είναι η ιστορική συνέχεια. Να επιτύχω έναν ανοιχτό διάλογο με έννοιες όπως η πατρίδα, ο τόπος, η παιδεία. Σ’ ένα δεύτερο επίπεδο, η δουλειά μου έχει να κάνει με την ποίηση, με τον Σεφέρη, τον Παρμενίδη και την Οδύσσεια». Από τη δεκαετία του 1970, ο Ψυχοπαίδης που έχει ζήσει για πολλά χρόνια στο Μόναχο, στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες, και που από το 1994 διδάσκει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, επιχειρεί «καταγραφές μιας πατρίδας ως ξενιτεμένος». Ο τίτλος της έκθεσης -«Νόστος»- συνοψίζει τριάντα χρόνια έκφρασης... [Νέλλη Αμπραβανέλ, Η Καθημερινή, 4/3/2008]
ΜΙΚΡΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ: Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε χαρακτική με υποτροφία στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1963-1968). Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη ζωγραφική (1970-1976) στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου με υποτροφία από την Γερμανική Υπηρεσία Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DAAD). Στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στη Γερμανία προσκεκλημένος του Καλλιτεχνικού Προγράμματος της πόλης του Δ. Βερολίνου. Το 1994 εξελέγη τακτικός καθηγητής στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας. Κατά την δεκαετία του 1960 υπήρξε μέλος της Καλλιτεχνικής Ομάδας Α΄ στην Αθήνα και της εικαστικής ομάδας του περιοδικού ''Επιθεώρηση Τέχνης''. Ήταν επίσης ιδρυτικό μέλος της ομάδας των ''Νέων Ελλήνων Ρεαλιστών'' (1971-1973) και του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών (1974-1976). Από το 1966 παρουσιάζει τη δουλειά του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία.
| ||
No comments:
Post a Comment