- Η απλότητα του ελληνικού περιπτέρου έχει αποσπάσει τα θετικά σχόλια των επισκεπτών (Φωτογραφία: Αρχείο ΔΟΛ )
Βενετία, Ιταλία
Ένα ενιαίο έργο-εγκατάσταση με τίτλο Beyond Reform παρουσιάζει η Διοχάντη στο ελληνικό περίπτερο που φιλοξενείται στα Giardini della Biennale, στο πλαίσιο της 54ηs Biennale της Βενετίας. Το περίπτερο έχει ήδη προκαλέσει τα θετικά σχόλια των επισκεπτών, οι οποίοι σχηματίζουν ουρές για να το επισκεφθούν. Με αφετηρία το γενικό θέμα της 54ης Μπιενάλε Βενετίας, με τον τίτλο ILLUMInations, η Διοχάντη ερευνώντας τον χώρο και τον χρόνο, επαναπροσδιορίζει το περιβάλλον του ελληνικού περιπτέρου, δημιουργώντας μια εγκατάσταση στον υπάρχοντα χώρο στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Το εσωτερικό του ελληνικού περιπτέρου περιλαμβάνει μια πλατφόρμα, όπου ο επισκέπτης προχωρά προς μια λωρίδα φωτός ενώ γύρω - γύρω υπάρχει έντονο το υγρό στοιχείο.
Μέσα από τη μελέτη της στην αρχιτεκτονική και την ιστορία του ελληνικού περιπτέρου και τη Βενετία, η Διοχάντη κατασκευάζει έναν νέο χώρο, όπου το εξωτερικό περιβάλλον ενσωματώνεται στο εσωτερικό δημιουργώντας μια νέα διαδρομή, στην οποία τα υλικά, το φως, ο ήχος και το νερό συνυπάρχουν.
Η χωροταξική δομή της πόλης της Βενετίας, τα εγγενή πολιτισμικά, κοινωνικά και ιστορικά της χαρακτηριστικά, είναι καθοριστικά για το σκεπτικό και τη δυναμική αυτής της εγκατάστασης.
Η καλλιτέχνις αναφέρει: «Η έρευνά μου βασίζεται στη βαθύτερη έννοια του θέματος. Με αφετηρία τον δεδομένο, αυστηρά ορθολογικό χώρο, παρεμβαίνω για να δημιουργήσω έναν άλλο, με διαφορετική δομή και συναισθηματική φόρτιση, όπου ο διάλογος μεταξύ του έργου-χώρου και του θεατή να είναι αμφίσημος και έντονος. Διαμορφώνω την εξωτερική και εσωτερική εικόνα του περιπτέρου, έτσι που έργο και κτίσμα γίνονται ένα».
«Η εγκατάσταση-ελληνικό περίπτερο, εκφράζει, με έναν τρόπο, με το συγκεκριμένο έργο της Διοχάντης, την ευρωπαϊκή πολιτική κατάσταση και κυρίως, την υπάρχουσα ελληνική ύφεση
από την ανοικοδόμηση έως τη συνάντηση με το φως» αναφέρει η επιμελήτρια Μαρία Μαραγκού.
«Σε αυτή τη χρονική συγκυρία, όπου οι παγκόσμιες κοινωνικές αξίες και οι οικονομικές συνθήκες δοκιμάζονται, το ελληνικό περίπτερο συμμετέχει, με τη δική του ταυτότητα, σε έναν δημιουργικό διάλογο με τους καλλιτέχνες και τα έθνη που συμμετέχουν, φωτίζοντας ζητήματα αντίληψης του σύγχρονου εικαστικού έργου».
Μέσα από τη μελέτη της στην αρχιτεκτονική και την ιστορία του ελληνικού περιπτέρου και τη Βενετία, η Διοχάντη κατασκευάζει έναν νέο χώρο, όπου το εξωτερικό περιβάλλον ενσωματώνεται στο εσωτερικό δημιουργώντας μια νέα διαδρομή, στην οποία τα υλικά, το φως, ο ήχος και το νερό συνυπάρχουν.
Η χωροταξική δομή της πόλης της Βενετίας, τα εγγενή πολιτισμικά, κοινωνικά και ιστορικά της χαρακτηριστικά, είναι καθοριστικά για το σκεπτικό και τη δυναμική αυτής της εγκατάστασης.
Η καλλιτέχνις αναφέρει: «Η έρευνά μου βασίζεται στη βαθύτερη έννοια του θέματος. Με αφετηρία τον δεδομένο, αυστηρά ορθολογικό χώρο, παρεμβαίνω για να δημιουργήσω έναν άλλο, με διαφορετική δομή και συναισθηματική φόρτιση, όπου ο διάλογος μεταξύ του έργου-χώρου και του θεατή να είναι αμφίσημος και έντονος. Διαμορφώνω την εξωτερική και εσωτερική εικόνα του περιπτέρου, έτσι που έργο και κτίσμα γίνονται ένα».
«Η εγκατάσταση-ελληνικό περίπτερο, εκφράζει, με έναν τρόπο, με το συγκεκριμένο έργο της Διοχάντης, την ευρωπαϊκή πολιτική κατάσταση και κυρίως, την υπάρχουσα ελληνική ύφεση
από την ανοικοδόμηση έως τη συνάντηση με το φως» αναφέρει η επιμελήτρια Μαρία Μαραγκού.
«Σε αυτή τη χρονική συγκυρία, όπου οι παγκόσμιες κοινωνικές αξίες και οι οικονομικές συνθήκες δοκιμάζονται, το ελληνικό περίπτερο συμμετέχει, με τη δική του ταυτότητα, σε έναν δημιουργικό διάλογο με τους καλλιτέχνες και τα έθνη που συμμετέχουν, φωτίζοντας ζητήματα αντίληψης του σύγχρονου εικαστικού έργου».
No comments:
Post a Comment