Πρόδρομος, μαζί με τον Τέρνερ,
του ιμπρεσιονισμού στη βρετανική ζωγραφική, ο Τζον Κόνσταμπλ
(1776-1837) επιθυμούσε να αναπαραστήσει στον καμβά την κίνηση της φύσης,
να δώσει στα τοπία του την πιο έντονη αίσθηση του πραγματικού. Η
έκθεση, η οποία συμπίπτει χρονικά με το αφιέρωμα στον Τέρνερ στην
πινακοθήκη Tate Britain, επιχειρεί να αναδείξει τις πρωτοποριακές
τεχνικές που χρησιμοποιούσε ο Κόνσταμπλ για να ολοκληρώσει τα έργα του
όταν, σαν κινηματογραφικός σκηνοθέτης, ζωγράφιζε ξεχωριστά επιμέρους
«πλάνα» των θεμάτων του για να τα συνδέσει κατόπιν σε ένα ενιαίο σύνολο,
αιχμαλωτίζοντας τη φρεσκάδα του φυσικού τοπίου.
Παρουσιάζοντας πάνω από 150 έργα του, ανάμεσά τους τα αριστουργήματα που τον έκαναν έναν από τους πιο αγαπητούς στο βρετανικό κοινό ζωγράφους της εποχής του (εδώ o πίνακας «Waymouth Bay», 1830), η έκθεση ιχνηλατεί την τεχνική του, τις πηγές έμπνευσής του, καθώς και τη σχέση του με παλαιότερους μεγάλους καλλιτέχνες, όπως ο Ρούμπενς και ο Γκένσμπορο, των οποίων έργα περιλαμβάνονται επίσης στην έκθεση. Εως τις 11 Ιανουαρίου. [Αγγελική Στουπάκη, Η Καθημερινή, 26/10/2014]
Παρουσιάζοντας πάνω από 150 έργα του, ανάμεσά τους τα αριστουργήματα που τον έκαναν έναν από τους πιο αγαπητούς στο βρετανικό κοινό ζωγράφους της εποχής του (εδώ o πίνακας «Waymouth Bay», 1830), η έκθεση ιχνηλατεί την τεχνική του, τις πηγές έμπνευσής του, καθώς και τη σχέση του με παλαιότερους μεγάλους καλλιτέχνες, όπως ο Ρούμπενς και ο Γκένσμπορο, των οποίων έργα περιλαμβάνονται επίσης στην έκθεση. Εως τις 11 Ιανουαρίου. [Αγγελική Στουπάκη, Η Καθημερινή, 26/10/2014]
No comments:
Post a Comment