Εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο στον Πόρο η έκθεση του ζωγράφου με έργα εμπνευσμένα από το καλοκαίρι
Από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές των εγκαινίων υπήρξε η ώρα της προσωπικής εξομολόγησης του Χρόνη Μπότσογλου- ανάμεσα σε φίλους και δημοσιογράφους-, στην αυλή της νησιώτικης αίθουσας τέχνης. Δεξιά, επισκέπτρια περιδιαβάζει το χαμογελαστό θερινό σύμπαν του πρώην πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών (ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ)
Μέρες πριν από τα εγκαίνια της έκθεσής του στον Πόρο έφθασε ο Χρόνης Μπότσογλου στο νησί του Αργοσαρωνικού. Ηθελε να επιμεληθεί ο ίδιος προσωπικά το στήσιμο του «Γιαλού», της έκθεσης μιας σειράς από ακουαρέλες και κατασκευές τις οποίες δημιούργησε ο ίδιος κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών του στη Μυτιλήνη από το 2005 ως σήμερα. Και, όπως φάνηκε, είχε λόγο γι΄ αυτό. Ο πρώην πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών έστησε τα έργα του ανά μεγάλες θεματικές ενότητεςπ.χ. 35 δημιουργίες η καθεμία-, με τέτοιον τρόπο ώστε να δίνουν συγκεκριμένα και έντονα οπτικά ερεθίσματα στον επισκέπτη μιας δουλειάς μάλλον ιδιαίτερης σε σχέση με ό,τι μας έχει συνηθίσει. Μιας δουλειάς από τις λίγες του καλλιτέχνη που «μιλούν» για τη χαρά της ζωής και δηλώνουν ότι ο εμπνευστής της διακρίνεται από μια ξεκάθαρη αίσθηση του χιούμορ.
Δεν είχε πολλούς επισκέπτες η γκαλερί Citronne το περασμένο Σάββατο, ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης. Πολλοί ωστόσο από τους ντόπιους αλλά και τους παραθεριστές στο νησί δεν παρέλειψαν να κάνουν ένα πέρασμα, με αποτέλεσμα το παραδοσιακής νησιωτικής αρχιτεκτονικής νεοκλασικό κτίριο να γεμίζει κάθε τόσο από κόσμο. Οι επισκέπτες περιδιάβασαν έναν χώρο που συνδυάζει τον μινιμαλισμό και την αισθητική των γκαλερί της Νέας Υόρκης με την αμεσότητα της θάλασσας και την απλότητα ενός νησιού και περιπλανήθηκαν στην εικαστική καταγραφή των θερινών βιωμάτων του καλλιτέχνη, ο οποίος εστιάζει σε λεπτομέρειες- λίγα κοχύλια, μικρά, σκόρπια κομμάτια ξύλου, μικρά μορφώματα βράχων- αιχμαλωτίζοντας με έναν παιχνιδιάρικο τρόπο, με αμεσότητα και φρεσκάδα τις μικρές, εφήμερες και ευχάριστες στιγμές των διακοπών. Τρόπος ο οποίος συχνά υπογραμμίζεται με λέξεις-«κλειδιά», γραμμένες πάνω στα έργα. Στο ημιδιαφανές μέσο της ακουαρέλας καταγράφονται αυτούσιες οι ευχάριστες στιγμές χαλάρωσης στην ακρογιαλιά: μια αναφορά στην έννοια του ελληνικού καλοκαιριού που ο καλλιτέχνης μοιράζεται με το κοινό του.
Η ώρα της συνομιλίας του καλλιτέχνη με λίγους φίλους και δημοσιογράφους στην αυλή της γκαλερί, λίγο προτού πέσει η αυλαία των εγκαινίων, έλαβε τον χαρακτήρα προσωπικής εξομολόγησης. Ο Χρόνης Μπότσογλου μίλησε για πολλά. Για την τέχνη τού σήμερα και του χθες, για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, για τον καιρό των έντονων πολιτικοποιήσεων και για το μεγάλο του όραμα να δημιουργήσει τμήμα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης στην ΑΣΚΤ - με την πραγματοποίησή του ο ίδιος αποφάσισε να παραιτηθεί. Δέχθηκε πολλές ερωτήσεις, προσπάθησε να δώσει διαφωτιστικές απαντήσεις και δεν αποχώρησε παρά μόνον αφού πήρε να βραδιάζει για τα καλά και το πλήθος διαλυόταν ησύχως. Πάντως ακόμη κι εκείνοι που χόρτασαν από την αρμύρα των έργων του καλλιτέχνη, υποσχέθηκαν ότι θα ξαναπεράσουν. Θα έχουν την ευκαιρία ως τις 26 Αυγούστου: ως τότε θα παραμείνει εκεί η έκθεση.
Περισσότερες πληροφορίες: Γκαλερί Citronne, 22980 22401 και info@citronne.com.
- ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ | TO BHMA, Τρίτη 28 Ιουλίου 2009
No comments:
Post a Comment