Η δημιουργία της Tate Modern, του δημοφιλέστερου μουσείου μοντέρνας τέχνης στον κόσμο, είναι δικό του επίτευγμα. Δεν είναι το μόνο. Ο σερ Νίκολας Σερότα είναι από τους πλέον ισχυρούς ανθρώπους της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής, διότι καθιέρωσε μια νέα λογική στην παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης και στη συνολικότερη λειτουργία των μουσείων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο παλιός σταθμός υδροηλεκτρικής ενέργειας στη νότια όχθη του Τάμεση, παρότι δεν διαθέτει τόσο δυνατή μόνιμη συλλογή όσο το Κέντρο Πομπιντού ή το ΜΟΜΑ, προσελκύει 4 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, στην πλειονότητά τους κάτω από 35 ετών. Αν και ο δευθυντής της Tate και των παραρτημάτων της δίνει σπανιότατα συνεντεύξεις, δέχθηκε να μιλήσει στην «Κ», σε μια σύντομη επίσκεψή του στην Αθήνα, προσκεκλημένος του συλλέκτη Δάκη Ιωάννου και του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ.
Sunday, June 22, 2008
«Η TATE ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΕΡΓΩΝ»
Ευθυτενής, αδύνατος, προσηνής, με φλεγματικό χιούμορ, ο Σερότα είναι γοητευτικός συνομιλητής. Από το 1988, που ανέλαβε πρόεδρος της Tate Britain, εργάστηκε σκληρά για να κάνει τη Βρετανία έναν από τους κύριους πόλους της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας. Τα κατάφερε. Την ίδια χρονιά δημιούργησε την Tate Liverpool, το 1993 την Tate Saint Ives στην Κορνουάλη και το 2000 την Tate Modern. Τώρα ετοιμάζει τη νέα της επέκταση, που θα της προσθέσει νέους εκθεσιακούς χώρους. Μίλησε στην «Κ» για τον ρόλο των καλλιτεχνών, την εικαστική αναγέννηση του Λονδίνου, τη ζωγραφική, τη σύγχρονη τέχνη, την εποχή μας... [Συνέντευξη στην Μαργαριτα Πουρναρα, Η Καθημερινή, 22/06/2008]
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment