Το κλειστό, προστατευμένο περιβάλλον του στούντιο, όπου ο φωτογράφος μπορεί να σκηνοθετήσει την εικόνα όπως θέλει και το ανοιχτό σε κάθε απρόοπτο, αυθεντικό περιβάλλον του δρόμου.
Μέσα απ' αυτόν τον πλασματικό, όπως αποδεικνύεται, διαχωρισμό, η νέα έκθεση που φιλοξενεί η Τέιτ του Λονδίνου «Δρόμος και στούντιο» επιχειρεί μία αναδρομή στην ιστορία της φωτογραφίας από τα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα.«Εχουν γίνει πρόσφατα πολλές εκθέσεις για τη φωτογραφία του δρόμου. Εμείς θέλαμε να κάνουμε μία έκθεση για το παιχνίδι, για το διάλογο που υπάρχει ανάμεσα στο δρόμο και στο στούντιο, ανάμεσα στο αυθεντικό και στο "στημένο"», όπως λέει η επιμελήτρια Ούτε Εσκιλντσεν.
Ο διάλογος αυτός είναι προφανής από τις πρώτες κιόλας φωτογραφίες που παρουσιάζονται, καθώς οι πρωτόγονες, ογκώδεις φωτογραφικές μηχανές του 19ου αιώνα επέβαλαν την προσεκτική σκηνοθεσία της εικόνας. Αυτό που μοιάζει με αποτύπωση μίας καθημερινής σκηνής στους δρόμους της πόλης είναι στην πραγματικότητα μια εικόνα προσεκτικά μελετημένη και στημένη από το φωτογράφο. Η ανακάλυψη της μικρής, φορητής φωτογραφικής μηχανής επέτρεψε στους φωτογράφους των αρχών του 20ού αιώνα να πειραματιστούν με τη φωτογραφία-ντοκουμέντο... [συνεχίζεται, Της ΑΛΙΝΑΣ ΣΑΡΑΝΤΗ, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 7 - 01/06/2008]
No comments:
Post a Comment