- Εκθεση έργων θανατοποινίτη στα γραφεία της Διεθνούς Αμνηστίας στο Λονδίνο
Εργο του Μιουράν Σουκουμαράν
Οι πίνακες ζωγραφικής ενός
φυλακισμένου Αυστραλού στην Ινδονησία όπου σύντομα θα αντιμετωπίσει το
εκτελεστικό απόσπασμα εκτίθενται στα γραφεία της Διεθνούς Αμνηστίας στο
Λονδίνο. Ο ζωγράφος είναι ο 34χρονος Μιουράν Σουκουμαράν, πρώην αρχηγός μιας εννιαμελούς ομάδας διακίνησης ναρκωτικών, περισσότερο γνωστής ως "Bali Nine" (οι εννέα του Μπαλί). Μαζί με τον συνεργάτη του, επίσης, Αυστραλό, Άντριου Τσαν, καταδικάστηκαν
το 2006 για διακίνηση δέκα κιλών ηρωίνης από την Ινδονησία στην
Αυστραλία. Από τότε μέχρι σήμερα, ως κρατούμενος στις φυλακές,
ζωγραφίζει ενώ δηλώνει πως η τέχνη του έχει επηρεαστεί από τον μέντορα
του και βραβευμένο Αυστραλό καλλιτέχνη Μπεν Κουίλτι.
Οι πίνακες αναπαριστούν τις τελευταίες ώρες των παππούδων του,
αυτοπροσωπογραφίες του με θολά και διαστρεβλωμένα χαρακτηριστικά και
αγέννητα μωρά. Μάλιστα, ένας από τους πιο σκοτεινούς πίνακες απεικονίζει
μια σφαίρα.
Η έκθεση γίνεται τώρα μιας και απορρίφθηκε η έφεση που είχαν
ασκήσει οι δύο Αυστραλοί κατά της καταδικαστικής απόφασης του
δικαστηρίου. Οργανωτής είναι ο Νιράντζελα Καρουνατικάλε,
ξάδερφος του Σουκουμάραν. Και άλλοι συγγενείς του σε Τορόντο, Σίδνει
και Άμστερνταμ πρόκειται να εκθέσουν έργα του τις ερχόμενες εβδομάδες
«Η θανατική καταδίκη δεν είναι ποτέ η λύση και δεν οδηγεί στην
αποτροπή του εγκλήματος. Θα ήταν πραγματικά τραγικό να κοπεί το νήμα της
ζωής του Μιουράν, ενός ανθρώπου που έχει μετανοήσει και έχει κάνει
πολλά για να καλυτερέψει την κατάσταση στις φυλακές», λέει
χαρακτηριστικά ο Καρουνατικάλε. Αναφέρεται στα καλλιτεχνικά εργαστήρια
που οργάνωσε ο Σουκουμάραν στις φυλακές, όπου δίδασκε στους
συγκρατημένους του.
Ο Σουκουμάραν είναι πολίτης της Αυστραλίας, αλλά έχει γεννηθεί στο
Λονδίνο. Τώρα, έχει μεταφερθεί σε φυλακές της Ινδονησίας. Παρά τις
συνεχείς απορρίψεις, ο δικηγόρος του δηλώνει ότι θα συνεχίσει τις
προσπάθειες για την αποφυγή της εκτέλεσης. Οι εκτελέσεις σε θάνατο
επανέρχονται στην Ινδονησία, μετά από πέντε μήνες διακοπής.
Γιώτα Φλώρου, ΤΟ ΒΗΜΑ, 23/04/2015
No comments:
Post a Comment