Tην έκθεση «Henri Matisse: The Cut-Outs», που διοργάνωσε η
Tate Modern από τις 17 Απριλίου έως τις 7 Σεπτεμβρίου, επισκέφθηκαν
560.000 άτομα.
Στην πιο επιτυχημένη έκθεση που έχει
διοργανώσει ποτέ η Tate Modern εξελίχθηκε το αφιέρωμα του λονδρέζικου
μουσείου στην τελευταία δημιουργική περίοδο του Ανρί Ματίς με τίτλο
«Henri Matisse: The Cut-Outs». Από την ημέρα των εγκαινίων, στις 17
Απριλίου, και μέχρι τις 7 Σεπτεμβρίου, πάνω από μισό εκατομμύριο
επισκέπτες περιεργάστηκαν τα πολύχρωμα κολάζ που άρχισε να δημιουργεί ο
πάντα εφευρετικός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1930 όταν
αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη ζωγραφική για λόγους υγείας. Mέχρι το
τέλος της ζωής του, το 1954 –και μολονότι ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό
καρότσι– εξέλιξε τη συγκεκριμένη τεχνική, κόβοντας ζωγραφισμένο χαρτί
και δημιουργώντας όλο και μεγαλύτερα έργα.
Τα περίπου 100 κολάζ της έκθεσης προέρχονται από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές σε όλο τον κόσμο και συγκεντρώθηκαν στον ίδιο χώρο για πρώτη φορά έπειτα από μισό αιώνα. Ανάμεσά τους, η πρόσφατα συντηρημένη «Πισίνα», που κοσμούσε την τραπεζαρία στο διαμέρισμα του Ματίς, στη Νίκαια, και σήμερα ανήκει στη συλλογή του νεοϋρκέζικου Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, και η διάσημη σειρά «Μπλε Γυμνό».
Μαζί τους παρουσιάζονται σχέδια, εικονογραφημένα βιβλία, χρωματισμένα κομμάτια γυαλί και υφάσματα. Προτού επιστρέψουν στους ιδιοκτήτες τους, τα έργα θα ταξιδέψουν στη Νέα Υόρκη για να εκτεθούν στο ΜΟΜΑ από τις 12 Οκτωβρίου μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Tate, που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα, τη χρονιά που πέρασε τις τέσσερις πινακοθήκες –Tate Britain, Tate Modern, Tate Liverpool και Tate St Ives– επισκέφθηκαν 7,3 εκ. άτομα, δηλαδή περίπου 400 χιλιάδες λιγότερα απ’ ό,τι την καλλιτεχνική περίοδο 2012-13. Μέχρι σήμερα, το ρεκόρ επισκεψιμότητας της Tate κατείχε το αφιέρωμα στον Ματίς και τον Πικάσο, που είχε κόψει περίπου 467 χιλιάδες εισιτήρια το 2012, ενώ το 2012 στην έκθεση του Ντάμιεν Χερστ περιηγήθηκαν 463 χιλιάδες άτομα.
Τα περίπου 100 κολάζ της έκθεσης προέρχονται από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές σε όλο τον κόσμο και συγκεντρώθηκαν στον ίδιο χώρο για πρώτη φορά έπειτα από μισό αιώνα. Ανάμεσά τους, η πρόσφατα συντηρημένη «Πισίνα», που κοσμούσε την τραπεζαρία στο διαμέρισμα του Ματίς, στη Νίκαια, και σήμερα ανήκει στη συλλογή του νεοϋρκέζικου Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, και η διάσημη σειρά «Μπλε Γυμνό».
Μαζί τους παρουσιάζονται σχέδια, εικονογραφημένα βιβλία, χρωματισμένα κομμάτια γυαλί και υφάσματα. Προτού επιστρέψουν στους ιδιοκτήτες τους, τα έργα θα ταξιδέψουν στη Νέα Υόρκη για να εκτεθούν στο ΜΟΜΑ από τις 12 Οκτωβρίου μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Tate, που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα, τη χρονιά που πέρασε τις τέσσερις πινακοθήκες –Tate Britain, Tate Modern, Tate Liverpool και Tate St Ives– επισκέφθηκαν 7,3 εκ. άτομα, δηλαδή περίπου 400 χιλιάδες λιγότερα απ’ ό,τι την καλλιτεχνική περίοδο 2012-13. Μέχρι σήμερα, το ρεκόρ επισκεψιμότητας της Tate κατείχε το αφιέρωμα στον Ματίς και τον Πικάσο, που είχε κόψει περίπου 467 χιλιάδες εισιτήρια το 2012, ενώ το 2012 στην έκθεση του Ντάμιεν Χερστ περιηγήθηκαν 463 χιλιάδες άτομα.
No comments:
Post a Comment